۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
افزایش قیمت‌ پلی‌پروپیلن

افزایش قیمت‌ پلی‌پروپیلن

قیمت‌ پلی‌پروپیلن آسیایی در طول هفته افزایشی بود، زیرا کاهش نرخ‌ تولید، بازار بالادستی چین را متعادل کرد.

به گزارش بازار، در هفته منتهی به ۱۳ دسامبر، قیمت‌ پلی‌پروپیلن آسیایی در طول هفته افزایشی بود، زیرا کاهش نرخ‌ تولید، بازار بالادستی چین را متعادل کرد و علیرغم عملکرد ضعیف در بازار بالادستی نفت خام و پروپان، قیمت PP چین در هفته منتهی به ۱۳ دسامبر، ثابت بود.

به گفته منابع، قیمت‌ها با ترکیبی از نرخ‌های پایین‌تر تولید PP افزایش یافت. این نرخ‌ها حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد شنیده شد، زیرا تولیدکنندگان به دلیل حاشیه سود ضعیف، نرخ‌ها را کاهش دادند.

با وجود استحکام فعلی در قیمت‌های نقدی، انتظارات برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ نزولی هستند. همچنین، در حالی که انتظارات از هوای گرم‌تر باعث کاهش قیمت پروپان می‌شود، تولید PP در کارخانه‌های PDH کشور همچنان با ضرر همراه است.

به گفته منابع، حجم معاملات ضعیف است و علیرغم فرا رسیدن سال نو چینی، هیچ تغییری در حجم تقاضا وجود ندارد.

سرعت تولید PP رافیا کاهش یافته است، اما به دلیل تقاضای کم، کمبودی احساس نمی‌شود و نوسانات قیمت طبیعی است. به گفته یکی از منابع، معامله‌گران نهایی به راحتی معاملات را نمی پذیرند، زیرا موجودی‌ها در حال حاضر دوباره پر شده‌اند و همچنین انتظار می‌رود که در سال جدید، تولید کاهش یابد.

در جنوب آسیا، قیمت پیشنهادات فروش CFR هند افزایشی بود زیرا تامین کنندگان پس از دو هفته متوالی افزایش قیمت ها، به دنبال تثبیت سود خود بودند. با این حال، معاملات در منطقه پراکنده بوده و به گفته ناظران، پس از دستاوردهای هفته های گذشته، چشم انداز کوتاه مدت تعدیل شده است.

به گفته یک منبع، بازار به سرعت رشد نمی‌کند. ما در چند هفته گذشته حدوداً ۲۵ دلار در تن افزایش داشته ایم. اما احساس می‌شود که قیمت‌ها به تدریج افزایش خواهند یافت. خریداران به دلیل نگرانی از کاهش قیمت‌های داخلی، تمایلی به انجام خرید با حجم بالاتر ندارند.

کد خبر: ۲۶۲٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha