۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
ایران به یکی از شرکای مهم اتحادیه اوراسیا تبدیل می‌شود
وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا:

ایران به یکی از شرکای مهم اتحادیه اوراسیا تبدیل می‌شود

وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای امضای موافقتنامه تجارت آزاد این اتحادیه با ایران در روسیه گفت: ایران به یکی از شرکای مهم اتحادیه اقتصادی اوراسیا تبدیل می‌شود.

به گزارش بازار، آندری اسلپنف این سخنان را در دیدار با کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو بیان کرد.

وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا، این موافقتنامه را مهمترین سند همکاری اتحادیه اوراسیا با ایران خواند و اعلام کرد که با امضای این سند، ایران به یکی از شرکای مهم اتحادیه اوراسیا تبدیل خواهد شد.

جلالی سفیر ایران در مسکو نیز موافقتنامه تجارت آزاد بین کشورمان واتحادیه اقتصادی اوراسیا را حاصل مذاکرات فشرده و اراده طرفین برای توسعه مناسبات خود دانست.

بنا بر این گزارش، در این ملاقات که در آستانه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به روسیه و امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا صورت گرفت، طرفین بر توسعه همکاریهای ایران و اتحادیه تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، متن موافقتنامه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا پس ازمذاکرات فشرده، به تائید ایران و پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا رسید و قراراست در آینده نزدیک و در حاشیه اجلاس سران اتحادیه در سن‌پترزبورگ روسیه به امضا برسد.

کد خبر: ۲۶۲٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha