۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
تهران آخرین استانی است که از دولت بودجه می‌گیرد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

تهران آخرین استانی است که از دولت بودجه می‌گیرد

چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: استان تهران آخرین استانی است که بودجه را از دولت می گیرد در حالی که بین 14 تا 16 میلیون جمعیت دارد اما کمترین بودجه را دارد.

به گزارش بازار، پانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری عصر امروز ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

مهدی چمران در اختتامیه این مراسم شهری گفت: استان تهران با اینکه بیشترین سهم را در تحقق بودجه کشور برعهده دارد، اما آخرین استانی است که در لایحه بودجه دولت سهمی را دریافت می کند.

وی افزود: یکی از مسائلی که در حوزه شهر و روستا وجود دارد این است که باید بگویم آبادانی شهرها از روستاها می گذرد. برای آبادانی شهرها باید روستاهای آبادی داشته باشیم. این آبادانی تنها با کشیدن جاده و خدمات صورت نمی گیرد بلکه باید یک روستا به درآمد برسد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: امروز در شهریار با رشد ۱۲ درصدی روبرو هستیم، همچنین در اسلامشهر نیز ما شاهد رشد جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری هستیم و این یعنی مهاجرت.

وی با اشاره به اینکه پژوهش در کشور مظلوم واقع شده و بودجه های پژوهشی در کشور کم است، بیان کرد: مسائل شهر تهران عمده است که در شهرهای دیگر خود را نشان می دهد. تنها شهر تهران این مشکلات را ندارد. استان تهران آب، هوا و پول ندارد. کمبود آب باعث شده تا آب فضای سبز شهر تهران را نیز با تصفیه قابل آشامیدن کند این در حالی است که در ارائه این ایده عنوان نشده است که برای آبیاری فضای سبز چه باید کرد.

چمران با اشاره به محرومیت تهران از بودجه های کشوری تاکید کرد: استان تهران آخرین استانی است که بودجه را از دولت می گیرد در حالی که بین ۱۴ تا ۱۶ میلیون جمعیت دارد اما کمترین بودجه را دارد.

وی یادآور شد: امروز منطقه ۲۲ تهران از نظر مراکز آموزشی و مدرسه محرومتر از شهرهای محروم و کم برخوردار کشور است.

رئیس شورای شهر تهران به برخی مشکلات تهران اظهار کرد: شهر تهران از نظر حریم مظلوم ترین شهر است. مرتضی‌گرد در اتوبان آزادگان قرار دارد و بین این محدوده و شهر تهران حریمی وجود ندارد. یک زمانی با حکم دادستان ساخت و سازهای غیر مجاز را می خواستیم تخریب کنیم که اعلام شد محدوده حریم به شهرداری ربطی ندارد.

کد خبر: ۲۶۲٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha