۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
امکان تردد ۵٠ درصد اتوبوس‌ها در مسافت بلند| عقد قرارداد با تولیدکنندگان خودرو از ماه آینده
معاون حمل و نقل سازمان راهداری اعلام کرد

امکان تردد ۵٠ درصد اتوبوس‌ها در مسافت بلند| عقد قرارداد با تولیدکنندگان خودرو از ماه آینده

شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری با بیان اینکه ۵٠ درصد اتوبوس‌ها امکان تردد در مسافت بلند را دارند گفت: از ماه آینده وارد عقد قرارداد با تولیدکنندگان داخلی برای ساخت اتوبوس می شویم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: حمیدرضا شهرکی ثانوی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۲۹۰ دستگاه اتوبوس با میانگین سن ۱۴ سال، کارت هوشمند برای فعالیت دارند گفت: مذاکرات با تولید کنندگان داخلی در بخش اتوبوس، مینی‌بوس، ون و میدل باس در حال انجام است و در این زمینه ١٣ تفاهمنامه داریم و ورود اتوبوس‌های تولید داخل به ناوگان نتیجه این مذاکرات بوده است.

وی افزود: اما ظرفیت تولید کنندگان داخلی ساخت ١۵٠٠ دستگاه اتوبوس است و با توجه به قیمت‌ها در این حوزه به دنبال روش‌های تامین مالی هستیم و از ماه آینده وارد عقد قراردادها می‌شویم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بر اساس وضعیت سنی ناوگان، ۵۰ درصد آنها این امکان را دارند که در مسافت‌های بلند فعالیت کنند.

امسال با رشد ١۴.۵ درصد جا به جایی با ١٠٣ میلیون و ۶٠٣ هزار جا به جایی، سهم اتوبوس در این جابه‌جایی‌ها ۶٠ درصد بود

شهرکی ثانوی با اشاره به اینکه ۵۹ هزار و ۹۷۷ جابه‌جایی با اتوبوس و سایر جابه‌جایی‌ها با خودروهای سواری بوده است ادامه داد: امسال با رشد ١۴.۵ درصد جا به جایی با ١٠٣ میلیون و ۶٠٣ هزار جا به جایی، سهم اتوبوس در این جابه‌جایی‌ها ۶٠ درصد بود و برای نوسازی و توسعه ناوگان هم باید فرایندها تسریع و هم اینکه در تولید داخل باید از سرمایه‌گذاران حمایت شود.

در حال حاضر بیش از ۴٢٧ هزار دستگاه با سن میانگین ١٩ سال است و در این بخش واردات کامیون پروژه موفقی بود بطوریکه در دو سال بیش از ٢٠ هزار دستگاه کامیون وارد شد

وی اظهار داشت: در مورد ناوگان فعال کامیونی باید گفت که در حال حاضر بیش از ۴٢٧ هزار دستگاه با سن میانگین ١٩ سال است و در این بخش واردات کامیون پروژه موفقی بود بطوریکه در دو سال بیش از ٢٠ هزار دستگاه کامیون وارد شد.

وی افزود: این کار یک برنامه مشترک در حوزه معاونت حمل‌ و نقل و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی است و به‌ دنبال روش‌های تامین مالی برای خریداران هستیم که قراردادها را منعقد کنیم.

این مقام مسوول پیش‌بینی کرد از ماه آینده این قراردادها منعقد شود و در بخش حمل‌ و نقل مسافری هم تفاهم‌نامه‌ها منعقد شده است.

برای افزایش امنیت رانندگان موضوعی که دنبال می‌کنیم افزایش تیرپارک‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی است که در حال حاضر در شبکه راه‌های کشور بیش از ١۴٠٠ سایت پارک ماشین‌های سنگین در مجتمع‌های بین‌راهی و تیرپارک‌ها وجود دارد و ۵٠٠ مجتمع بین‌راهی هم در حال ساخت است

شهرکی ثانوی درباره دزدی بار در برخی از مسیرها و اقداماتی که برای ارتقای امنیت رانندگان در جاده‌ها انجام شده، اظهار داشت: برای افزایش امنیت رانندگان موضوعی که دنبال می‌کنیم افزایش تیرپارک‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی است که در حال حاضر در شبکه راه‌های کشور بیش از ١۴٠٠ سایت پارک ماشین‌های سنگین در مجتمع‌های بین‌راهی و تیرپارک‌ها وجود دارد و ۵٠٠ مجتمع بین‌راهی هم در حال ساخت است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: می‌دانیم که برخی از سرقت‌ها در حین حرکت کامیون انجام می‌شود و این سارقان از اعضای باند و شبکه‌ هستند. اما سازمان راهداری با ارتباطی که با فراجا دارد توانسته با همکاری آن تعداد زیادی از اعضای این باند را شناسایی و در نهایت دستگیر شده‌اند.

وی گفت: در برخی از استان‌ها این سرقت‌ها بیشتر است اما از ذکر نام این مسیرها خودداری می‌کنیم چراکه افراد بومی نقشی در این اقدامات ندارند و اعلام این مسیرها تبعاتی برای این استان ‌ها خواهد داشت.

کد خبر: ۲۶۲٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha