۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
تولید سالانه ۶ میلیون تن محصول در پتروشیمی بوشهر| عدم النفع روزانه ۸۰۰ هزار دلاری تاخیر فاز دوم
مدیرعامل پتروشیمی بوشهر در گفت و گو با بازار:

تولید سالانه ۶ میلیون تن محصول در پتروشیمی بوشهر| عدم النفع روزانه ۸۰۰ هزار دلاری تاخیر فاز دوم

بوشهر- حاتمی مدیر عامل پتروشیمی بوشهر از تولید سالانه ۶ میلیون تن محصول در پتروشیمی بوشهر خبر داد و گفت: عدم النفع تاخیر در راه اندازی فاز دوم این پتروشیمی، روزانه ۸۰۰ هزار دلار است.

بازار- گروه استان ها: پتروشیمی بوشهر از مجموعه های بزرگ و مهم در صنعت پتروشیمی است که اکنون فاز نخست این طرح در مدار قرار دارد و فاز دوم از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است فاز سوم در مرحله تامین فاینانس است.

مدیر عامل پتروشیمی بوشهر در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار بازار، ضمن تشریح عملکرد و اقدامات این پتروشیمی، دغدغه ها و مشکلات این مجموعه را مطرح کرد.

جواد حاتمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پتروشیمی بوشهر از مجموعه های مهم و تاثیرگذار در صنعت است و روز به روز شاهد موفقیت بیشتر در این عرصه هستیم.

وی افزود: اکنون ظرفیت تولید گاز شیرین در پتروشیمی بوشهر بالغ بر ۲.۵ میلیون تن در سال است.

مدیر عامل پتروشیمی بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون سالانه بیش از ۶ میلیون تن محصول در پتروشیمی بوشهر تولید می شود که حدود ۲ میلیون تن به صادرات اختصاص دارد و ۴ میلیون تن نیز در چرخه تولید داخل مصرف می شود.

تولید ۱.۶ میلیون تن متانول در پتروشیمی بوشهر

حاتمی تصریح کرد: تولید ۱.۶ میلیون تن متانول از ظرفیت های مهم پتروشیمی بوشهر به شمار می رود و برای تثبیت و پایداری تولید از تمام ظرفیت موجود بهره می بریم.

وی اضافه کرد: فاز دوم پتروشیمی بوشهر بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدوارم بزودی شاهد افتتاح بخشی از واحدهای این فاز باشیم.

حاتمی بیان کرد: راه اندازی فاز دوم پتروشیمی بوشهر از لحاظ درآمد ارزی دارای اهمیت بالایی است و هر روز تاخیر در راه اندازی این فاز، عدم‌النفع ۸۰۰ هزار دلاری در پی دارد که ضرورت راه اندازی این فاز را نشان می دهد.

حاتمی: تولید یک میلیون تن الفین، ۵۵۰ هزار تن ال.ان.جی، ۳۰۰ هزار تن اچ.دی.پی و همچنین ۳۱۰ هزار تن اچ.دی.پی ۲ از ظرفیت های فاز دوم پتروشیمی است

مدیر عامل پتروشیمی بوشهر گفت: تولید یک میلیون تن الفین، ۵۵۰ هزار تن ال.ان.جی، ۳۰۰ هزار تن اچ.دی.پی و همچنین ۳۱۰ هزار تن اچ.دی.پی ۲ از ظرفیت های فاز دوم پتروشیمی است.

حاتمی از پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه یک‌ میلیون تنی الفین خبر داد و تصریح کرد: آبان سال آینده ان شاالله این واحد به بهره برداری می رسد و یوتیلیتی و آفسایت نیز برای اواخر تابستان سال آینده پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: در فاز دوم اکنون بیش از ۴ هزار نفر مشغول کار هستند و در صورت تکمیل فاز دوم پتروشیمی بوشهر، بیش از ۶ هزار نفر شاغل می شوند.

حاتمی بیان کرد: در فاز اول پتروشیمی اکنون بیش از ۲۷۰۰ نیرو شاغل هستند که در جذب نیروهای جدید، جوانان بومی استان بوشهر مد نظر قرار دارند.

وی یادآور شد: مطالعات فاز سوم پتروشیمی بوشهر نیز انجام شده و با تخصیص ۷ هکتار زمین، وارد فاز اجرا می شویم.

مدیر عامل پتروشیمی بوشهر گفت: برای استارت فاز ۳، درخواست تسهیلات ۸۲۰ میلیون دلاری داشته ایم که امیدوارم مورد موافقت قرار گیرد.

لزوم تامین فاینانس فاز ۳ پتروشیمی بوشهر

حاتمی بیان کرد: تامین فاینانس فاز ۳ پتروشیمی بوشهر جزو طرح های اولویت دار دولت و وزارت نفت است.

وی اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده امیدوارم تا بهمن امسال، کلنگ زنی فاز ۳ پتروشیمی بوشهر انجام شود.

مدیر عامل پتروشیمی بوشهر گفت: در فاز سوم توسعه پتروشیمی بوشهر، تکمیل زنجیره تولید متانول پیش‌بینی شده است که ارزش و اهمیت بسیار بالایی دارد.

حاتمی یادآور شد: اجرای شهرک مسکونی ساحلی از برنامه های مهم پتروشیمی بوشهر است که مقدمات کار انجام شده و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

کد خبر: ۲۶۲٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha