۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
افزایش تعداد شهرک‌های کشاورزی در زنجان
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی زنجان اعلام کرد:

افزایش تعداد شهرک‌های کشاورزی در زنجان

زنجان- مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی زنجان گفت: تعداد شهرک‌های کشاورزی فعال استان به چهار شهرک افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار و به نقل از جهاد کشاورزی زنجان، محمود صیاد بورانی گفت: در آینده نزدیک، تعداد شهرک‌های کشاورزی فعال استان به چهار شهرک افزایش می‌یابد.

بورانی اظهار کرد: تولید اسمی محصولات کشاورزی در محیط‌های کنترل‌شده زیرمجموعه به ۳۵ هزار تن خواهد رسید.

وی تاکید کرد: برای احداث و بهره‌برداری از این گلخانه تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که چهار هزار میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی مصوب سفر اول رئیس جمهوری و هیأت دولت به استان است.

وی با توضیح اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در شهرک گلخانه‌ای تولیدی مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: محصولاتی مانند فلفل دلمه‌ای قرمز، گوجه گیلاسی و توت فرنگی در مساحت حدود ۳۰ هکتار این شهرک مدرن شیشه‌ای کشت و تولید می‌شود و بخش عمده‌ای از محصولات تولیدی به کشور روسیه صادر می‌شود.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان بیان کرد: یک شرکت در حال گرفتن مجوز صادرات محصولات تولیدی این شهرک گلخانه‌ای به کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

بورانی بیان داشت: احداث بزرگ‌ترین گلخانه هوشمند و مدرن در زنجان با سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال ساخت است. این شهرک گلخانه‌ای شیشه‌ای در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار در اراضی محدوده شهر هیدج و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا با سیستم کشت هیدروپونیک در حال احداث است.

کد خبر: ۲۶۲٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 0
      واقعا امروزه بدلیل کمبود منابع آبی در کشور چاره ای جز رویکرد کشاورزی به سمت گلخانه ها وجود ندارد . هر چند که هزینه احداث گلخانه ها بالاست و تولید محصولات در گلخانه ها به انرژی برق و گاز زیاد نیاز دارد ولی در عوض به آب بسیار کمتری نسبت به کشاورزی در فضای باز نیاز دارند . گلخانه ها در صرفه جویی آب بسیار مفید هستن