۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
تسریع اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت با همکاری وزارت دادگستری
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

تسریع اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت با همکاری وزارت دادگستری

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، از تسهیل و تسریع اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت با همکاری معاونت حقوق بشر و بین الملل وزارت دادگستری خبر داد.

به گزارش بازار، عباسعلی نوبخت در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و معاونت حقوق بشر و بین‌الملل وزارت دادگستری افزود: این تفاهم‌نامه همکاری با هدف تقویت و ارتقای سطح همکاری‌ های دوجانبه در راستای برنامه توسعه کشور و تعهدات دستگاه‌های اجرایی در چارچوب برنامه اقدام جنگل‌کاری و تعامل برای کاهش اثرات آلودگی هوا و ایجاد منظر سبز است.

احیای نهالستان‌ها کمترین دستاورد طرح کاشت یک میلیارد درخت
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: کمتر از ۱۹ ماه قبل، بیشتر عرصه‌های تولید نهال که در بافت شهری قرار داشت در حال تبدیل شدن به کارگاه‌های مسکن سازی بود اما حالا با اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت به چرخه تولید نهال بازگشته است.

وی اظهارداشت: با اجرای این طرح مردم امیدوارانه شروع به تولید نهال کردند تا جایی که در بخش‌های جنوبی کشور نهال‌های حرا در حیاط منازل کاشت می شود.

نوبخت با تاکید بر ظرفیت‌های طرح کاشت یک میلیارد درخت گفت: در این طرح نیاز چوبی صنایع مختلف در کنار تلطیف آب و هوا و ایجاد منظر سبز در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: موسسه تحقیقات بر اساس مطالعات و رصد انجام شده، ظرفیت زراعت چوب در کشور را بیش از ۹۰۰ هزار هکتار برآورد کرده که ۲۹۰ هزار هکتار آن برای استان خوزستان در نظر گرفته شده است، این در حالی است که امروز ۱۱۵ هزار هکتار عرصه زراعت چوب فعال است.

نوبخت از اقدامات موثر مدیریت مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی در پیشبرد اهداف طرح کاشت یک میلیارد درخت تقدیر کرد و اظهارداشت: پیوست رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی این طرح تاکنون به صورت مطلوب اجرا شده است؛ انعکاس وسیع اخبار و بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های تلویزیونی و برنامه‌های اجتماعی و خانواده‌محور در کنار ظرفیت شبکه‌های مجازی از عوامل توسعه این طرح در لایه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

وی از تلاش برای کاشت ۵۰ میلیون درخت برای ثبت رکورد جهانی خبر داد و ادامه داد: ساخت سریال ۲۶ قسمتی با محتوای اهمیت کار جنگل‌بانان در یکی از استان‌های شمالی کشور کلید خورده است و با ورود هنرمندان و ستارگان سینما و تلویزیون به عرصه کاشت درخت، گام بزرگی در جهت عمومی سازی فرهنگ درختکاری برداشته می‌شود.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، قبول انجام بیش از ۶۰ درصد از کار اجرایی طرح، توسط سازمان بسیج را شایسته تقدیر عنوان کرد.

کد خبر: ۲۶۲٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha