۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
افزایش ظرفیت نگهداری کالای اساسی در بنادر با ساخت سیلوهای جدید
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر مطرح کرد

افزایش ظرفیت نگهداری کالای اساسی در بنادر با ساخت سیلوهای جدید

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی امروز گفت: از چالش‌های اساسی در حوزه کالاهای اساسی، کمبود ظرفیت نگهداری بود که تغییر رویکرد در سلامت کالای اساسی با ظرفیت‌سازی ساخت سیلو در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش بازار، جلیل اسلامی معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی امشب در همایش توسعه دریامحور که به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار شد، اظهار داشت: در ۲ سال اخیر ۵۰۰ میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد.

وی اضافه کرد: در بنادر کوچک که ماهیت مردمی دارد، وظایف متعددی بر عهده داریم که ساماندهی، برون‌سپاری و تجهیز این بنادر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه کالای اساسی از چالش‌های اساسی کمبود ظرفیت بود که تغییر رویکرد مهم در سلامت کالای اساسی با ظرفیت‌سازی ساخت سیلو در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: این رویکرد جدید با همت بخش خصوصی شکل توسعه‌یافته‌ای در بنادر کشور یافته است و ظرفیت در جای ۲ میلیون تنی را فقط برای سیلو خواهیم‌ داشت.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: مشارکت خارجی در قرارداد تجهیز بنادر داریم که قراردادهای آن امشب امضا می‌شود.

اسلامی اظهار کرد: سازمان بنادر در دولت سیزدهم بهره‌برداری از ۵۵ تجهیز دریایی و بندری را آغاز کرد و سفارش ساخت ۵۳ تجهیز بندری و دریایی و ساخت ۵۰ فروند شناور مسافری را در دست اقدام دارد.

کد خبر: ۲۶۲٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      0 0
      سیلو در بندر اصلا توجیه اقتصادی ندارد هزینه بر