۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
تولید ۱۳۰ میلیون تن غذا در کشور | همچنان درگیر سوء تغذیه هستیم
نماینده وزیر کشور در شورای عالی امنیت غذایی؛

تولید ۱۳۰ میلیون تن غذا در کشور | همچنان درگیر سوء تغذیه هستیم

اراک- نماینده وزیر کشور در شورای عالی امنیت غذایی گفت: در حال حاضر با وجود تولید ۱۳۰ میلیون تن مواد غذایی برای ۸۰ میلیون نفر گزارش‌هایی مبنی بر سوءتغذیه وجود دارد

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر دُر ظهر سه شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری نهضت ملی احیای نان کامل به میزبانی استانداری مرکزی، تاکید کرد: مرکزی به عنوان یک استان‌ پیشتاز اجرای طرح احیای نان کامل را در دستور کار قرار داد و هم اکنون به عنوان الگوی در سطح کشور مطرح است.

وی اضافه کرد: ترویج نان کامل باید بدون هزینه از جیب و سفره مردم صورت گیرد لذا یکی از الزامات مهم این طرح گسترده شدن دامنه نظارت بر توزیع و قیمت نان کامل است که دستگاه‌های مسئول باید به درستی این نظارت را انجام دهند.

نماینده وزیر کشور در شورای عالی امنیت و سلامت غذیی بیان کرد: در ترویج مصرف نان کامل دو وجه دولت و مردم مورد توجه است که بخش دولتی باید با توجه جدی به فرهنگ‌سازی سلامت بسترهای لازم برای افزایش تولید و حمایت از مراکز فعال در پخت نان کامل را فراهم کند.

دُر تصریح کرد: در حال حاضر با وجود تولید ۱۳۰ میلیون تن مواد غذایی برای ۸۰ میلیون نفر گزارش‌هایی مبنی بر سوءتغذیه وجود دارد که نشان می‌دهد در حوزه کشاورزی مسئله تغذیه و نیازهای غذایی به درستی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی پیشگام در تولید آرد و نان کامل استاندارد در کشور است و حدود ۹۰ نانوایی در استان، نان را با آرد کامل پخت و عرضه می‌کنند ادامه داد: قرار دادن نان کامل و غنی به جای نان ناقص در سبد غذایی جامعه و تغییر سبک تغذیه از نان سفید به نان دارای سبوس و مواد مغذی، راهکاری تحول آفرین در تأمین امنیت و سلامت غذایی پایدار است.

کد خبر: ۲۶۲٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha