۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
استقلال بودجه‌ای صنعت نفت یک الزام است
رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری:

استقلال بودجه‌ای صنعت نفت یک الزام است

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: نفت را نباید معطل بودجه کرد. جایگاه نفت روشن است و باید به نفت استقلال دهیم.

به گزارش بازار، علی آقامحمدی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) در آیین رسمی گشایش دومین همایش و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتِک) با بیان اینکه یکی از شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری خواستار آن است رشد ۸ درصد اقتصادی است، گفت: این رقم یک الزام است نه انتخاب و کشور برای پویایی ناچار به داشتن نرخ رشد بالاست.

وی افزود: نرخ رشد جمعیت نیز یک الزام است و مهم‌ترین منبع برای داشتن یک جمعیت ثروتمند، نفت و گاز است.

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه حرکت جهانی برای از دور خارج کردن انرژی فسیلی در حال انجام است، گفت: تولید حداکثری و صیانتی نفت و گاز یک امر الزام‌آور برای کشور است.

آقامحمدی با بیان اینکه همه جزئیات رسیدن به تولید روزانه ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت بررسی شده است، افزود: در گام نخست در برنامه هفتم توسعه تولید ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه جزو برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است و در تولید گاز نیز باید افزایش ۵۰ درصدی داشته باشیم.

وی افزود: در ساختارهای پایین‌دستی صنعت پتروشیمی عقب هستیم و مسئله ما ورود همه سرمایه‌ها به این صنعت است.

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: نفت را نباید معطل بودجه کرد. جایگاه نفت روشن است و باید به نفت استقلال بدهیم.

کد خبر: ۲۶۲٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha