۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب تا پایان امسال، به ۸۰ درصد می‌رسد
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران:

جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب تا پایان امسال، به ۸۰ درصد می‌رسد

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در تهران در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ از ۶۷ به ۷۳ درصد رسیده است که تا پایان امسال این شاخص به ۸۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش بازار، عباسعلی مصرزاده درباره روند افزایشی نصب انشعاب فاضلاب در شهر تهران ادامه داد: نصب ۷۳ هزار فقره انشعاب فاضلاب در امسال در دستور کار این شرکت قرار داشت که در ۸ماهه نخست امسال، ۴۲ هزار انشعاب فاضلاب در مناطق مختلف شهر تهران نصب و واگذار شده است.

وی افزود: انشعاب فاضلاب حدود ۷۳۴ هزار فقره از مشترکان در تهران تا پایان سال ۱۴۰۱ نصب شده بود و امکان بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری برای آنان مهیا شده بود و هم اکنون تعداد مشترکان به ۷۷۶ هزار فقره افزایش‌یافته است و این عملکرد در ۸ ماه سال جاری دارای رشد بی‌سابقه‌ای نسبت به میانگین نصب انشعابات سال‌های گذشته است.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران خاطرنشان کرد: باهدف تسریع در عملیات نصب انشعاب فاضلاب و به‌منظور خدمت‌رسانی به شهروندان، از دی‌ماه عملیات نصب انشعاب فاضلاب در منطقه ۱۸ تهران برای نصب ۱۰ هزار انشعاب در محدوده بلوار خلیج‌فارس و نوروزآباد آغاز می‌شود.

به گفته مصرزاده با نصب گسترده انشعاب در سال جاری تقریباً بیش از ۸۰ درصد از جمعیت شهر تهران از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران ادامه داد: با برنامه‌ریزی برای تکمیل پروژه‌های فاضلاب در شهر تهران در سال جاری شامل اجرای ۲۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب، احداث واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه جنوب با جمعیت تحت پوشش یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، ساخت پکیج تصفیه در منطقه ۲۲، ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه شهرک قدس برای تحت پوشش قراردادن ۱۷۷ هزار نفر از جمعیت شهر تهران در دستور کار است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا پایان امسال طرح فاضلاب تهران به پیشرفت ۷۴.۸ درصدی می‌رسد.

طرح فاضلاب تهران از سال ۱۳۷۴ در گستره‌ای به مساحت ۷۰ هزار هکتار در مناطق ۲۲ گانه تهران برای پوشش ۱۱.۴ میلیون نفر جمعیت آغاز به کارکرده است و تاکنون در این طرح ۷۷۶ هزار فقره انشعاب و ۷.۴ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب اصلی و نیمه‌اصلی اجرا شده است.

کد خبر: ۲۶۲٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha