۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
با هر ائتلاف دریایی آمریکا مقابله خواهیم کرد
انصارالله یمن:

با هر ائتلاف دریایی آمریکا مقابله خواهیم کرد

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله هشدار داد که با هر ائتلافی که آمریکا در دریای سرخ تشکیل دهد، مقابله خواهند کرد.

به گزارش بازار، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله هشدار داد که اگر آمریکا به یمن حمله کند، از نظر نظامی و اخلاقی شکست خواهد خورد.

البخیتی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح یمن، گزینه‌های دردناکی برای پاسخ به هر گونه تجاوز به یمن در اختیار دارند، گفت: ما فقط کشتیهایی را هدف قرار می‌دهیم که یا اسرائیلی هستند یا به سمت رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند.

ارتش یمن بعد از حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون توانسته در حمایت از مردم فلسطین چندین کشتی اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی است، هدف حمله قرار دهد.

البخیتی با اشاره به اینکه یمن به دنبال حفظ سلامت ترابری دریایی است، تصریح کرد: ما فقط علیه منافع رژیم صهیونیستی عمل می‌کنیم. ما با هر ائتلافی که آمریکا در دریای سرخ تشکیل دهد، مقابله خواهیم کرد.

این مقام یمنی خاطر نشان کرد: تماسهای غیر مستقیمی با شماری از کشورها از جمله آمریکا در جریان است تا عملیات ما در دریای سرخ متوقف شود.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله هم ساعاتی پیش، بار دیگر تأکید کرد که گذرگاههای دریایی در دریاهای سرخ و عرب، در امنیت قرار دارد و هیچ خطری متوجه کشتیها نیست.

عبدالسلام با اشاره به اینکه کشتیهای رژیم صهیونیستی یا عازم فلسطین اشغالی از این مقوله مستثنی هستند، گفت: این مسئله به خاطر تجاوز ظالمانه و محاصره نوار غزه است.

عبدالسلام در عین حال گفت که آمریکاییها سعی در ترساندن سایر کشورها دارند تا از این طریق بتوانند دیوار بین‌المللی ایجاد کنند که در دریا، از اسرائیل حمایت کند.

نیروهای مسلح یمن ساعاتی پیش تأکید کردند که یک عملیات نظامی مهم علیه دو کشتی انجام دادند که با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند.

کشتی نخست، «سوان آتلانتیک» نام دارد که حامل نفت بوده و کشتی دوم هم با نام «ام اس سی کلارا» حامل کانتینر بوده است.

صنعا در بیانیه‌ای، با اشاره به اینکه خدمه این دو کشتی هیچ توجهی به هشدارهای نیروی دریایی یمن نداشتند، گفت: نیروهای مسلح بار دیگر به همه کشتیهایی که عازم بنادر در سراسر جهان است، اطمینان می‌دهد که هیچ آسیبی متوجه آنها نخواهد بود به جز کشتیهای عازم بندرهای اسرائیل».

صنعا در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح همچنان اجازه نخواهند داد کشتیها عازم بنادر اسرائیلی باشند و در دریای عرب و دریای سرخ تردد داشته باشند؛ مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم نوار غزه باشند.

کد خبر: ۲۶۲٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha