۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کاهش چشمگیر اتکا اقتصاد کشور به درآمد نفتی
معاون امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد

کاهش چشمگیر اتکا اقتصاد کشور به درآمد نفتی

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست مشترک با اعضا انجمن تولیدکنندگان محصولات دخانی با تشریح سیاست های کلان اقتصادی، گفت: از اواسط سال ۹۸ میزان وابستگی اقتصاد به درآمد نفتی کاهش چشمگیری داشت و کشور با تکیه بر درآمد حاصل از صادرات اداره شده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی با نگاهی به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت های ایجاد شده، مهمترین اولویت وزارت صمت را تامین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید برشمرد و خاطر نشان کرد: تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع استراتژیک در سرفصل برنامه های اجرایی قراردارد و سعی براین است که مواد اولیه مورد نیاز سایر بخش ها نیز به موازات صنایع راهبردی تامین شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه در خصوص تسریع در ترخیص مواد اولیه توسط گمرک نیز توضیح داد: طی هماهنگی با گمرک روند ترخیص کالاها با رویکرد تسریع در تامین مواد اولیه صنایع در اواویت قرارداشته و سعی شده است مواد مورد نیاز خط تولید در بازه زمانی کوتاه تری در اختیار صنعتگران قرار بگیرد.

صادقی نیارکی در پایان به تشریح راهکارهایی برای تسریع در تامین ارز مورد نیاز این صنعت پرداخت.

در این نشست تخصصی اعضا انجمن تولید کنندگان محصولات دخانی نیز تامین مواد اولیه را برای تداوم تولید ضروری دانسته و خواستار همکاری بانک مرکزی برای تخصیص ارز مورد نیاز به این بخش شدند.

کد خبر: ۲۶٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha