۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
تبدیل ایران به کارگاه مدرسه سازی
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد

تبدیل ایران به کارگاه مدرسه سازی

صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: ایران را به کارگاه مدرسه سازی تبدیل کرده ایم.

به گزارش بازار، رضا صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵ هزار و ۸۰۶ مدرسه در دو سال یا تکمیل و تجهیز و یا ساخته شدند. سنت مدرسه سازی در سه ماه را راه انداختیم و مردمی سازی از مجرای مدرسه سازی به اوج خود رسید.

صحرایی نسبت به آلودگی هوا در پایتخت و مجازی شدن آموزش افزود:خوشبختانه موضوع تعطیلی مدارس جایش را به غیرحضوری شدن مدارس داده است ما از تابستان بخشنامه آموزش تلفیقی را با ۲ هدف ارائه کردیم.

وی گفت:هدف نخست که هدف دائمی بوده، این است که ساعات قابل توجهی از وقت بچه‌ها در فضای مجازی است ما از معلمان خواسته‌ایم برای دانش آموزان در شبکه شاد تکالیفی بگذارند و یا مواد کمک آموزشی قابل استفاده ای که می‌دهند، مقداری از آموزش غیرحضوری را با این تکالیف، بگذرانند.

صحرایی بااشاره به این که طبق بخشنامه دانش آموزان فقط دو ساعت در کلاس درس آنلاین حضور خواهند داشت افزود: یعنی گروه متوسطه اول دو ساعت(۴ کلاس نیم ساعته)، متوسطه دوم و گروه ابتدایی هم دو ساعت کلاس آنلاین خواهند داشت. به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم که دانش آموزان متوسطه در نوبت صبح و دانش آموزان ابتدایی در نوبت بعد از ظهر کلاس داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع بهره‌گیری هدفمند و هوشمند از فضای مجازی باید در دستور کار قرار بگیرد. نهادهای دیگر باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی در مورد پذرش معلمان جدیدی که به آموزش و پرورش تزریق شدند افزود:امسال تاریخی‌ترین سال استخدام آموزش و پرورش بود و قریب به هفتاد هزار معلم جدید وارد آموزش و پرورش شده‌اند. تعداد ۲۵ هزار نفر از این معلمان فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بوده‌اند و اینکه معلمان حرفه‌ای نبوده‌اند را تایید نمی‌کنم زیرا در آزمون ابتدایی ۵۳۵ هزار نفر شرکت کردند و پذیرش آنها ۲۸ هزار نفر بوده و تعداد ۲۷ هزار نفر محقق شد.

صحرایی گفت: ۵۵۰۰ نفر از بهترین معلمان مدارس غیردولتی که میانگین پنج تا ده سال سابقه کار داشتند در آموزش و پرورش استخدام شدند و اینها حرفه‌ای بودند،سه هزار نفر از فارغ التحصیلان پیشین دانشگاه‌ها که به عنوان نیروی خرید خدمات که بین یک تا ۱۰ سال بود خدمت می‌کردند استخدام شدند. از نیروهای نهضتی که سال‌های منتظر بودند استخدام شونداز مسیر آزمون‌های ما استخدام شدند.

کد خبر: ۲۶۲٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 0
      سلام عرض ادب واحترام خدمت وزیرمحترم آموزش وپرورش لطفا سن استخدامی آموزش وپرورش ماده ۲۸ بیشتراز ۳۵سال نذارین. ?? چون کسی که سن ش ۴۰ساله ۳۰سال هم خدمت کنه توان تدریس نداره. ??