۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
تعلیق عبور نفتکش‌های شرکت «بی. پی» در دریای سرخ

تعلیق عبور نفتکش‌های شرکت «بی. پی» در دریای سرخ

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم «بی. پی» عبور نفتکش های خود در دریای سرخ را به حال تعلیق درآورد.

به گزارش بازار، شرکت نفتی بریتیش پترولیوم «بی. پی» عبور نفتکش های خود در دریای سرخ را به حال تعلیق درآورد.

بلومبرگ درباره علت این اقدام اعلام کرد: تعلیق عبور نفتکش ها در دریای سرخ به علت اوضاع امنیتی بحرانی در دریای سرخ است.

شرکت اورگرین نیز ضمن تعلیق عبور و مرور از دریای سرخ اعلام کرد: کشتی های ما که قرار بود از دریای سرخ عبور کنند از راس الرجاء الصالح(آفریقای جنوبی) عبور خواهند کرد.

از سوی دیگر شرکت کمیکال تانکرز نروژ اعلام کرد: یکی از نفتکش های ما در دریای سرخ با شی نامعلومی هدف قرار گرفته است.

همچنین سازمان تجارت دریایی انگلیس(UKMTO) اعلام کرد: گزارشی از حادثه ای در فاصله ۶۳ مایل دریایی در شمال غربی جیبوتی مخابره شده است.

ساعاتی قبل هم یک منبع دریانوردی یمنی از هدف قرار گرفتن دو کشتی با دو موشک شلیک شده از سوی ارتش یمن خبر داد و اعلام کرد که هدف قرار گرفتن آنها در راستای ممانعت از حرکت آنها به سمت رژیم صهیونیستی انجام شده است.

دقایقی قبل نیز، سازمان تجارت دریایی انگلیس(UKMTO) با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) نوشت که «گزارش وقوع یک حادثه و انفجار احتمالی در نزدیکی یک کشتی عبوری از تنگه باب المندب واقع در دریای سرخ» را دریافت کرده است.

این سازمان انگلیسی در ایکس نوشت: سازمان تجارت دریایی انگلیس گزارشی از یک حادثه در تنگه باب المندب واقع در جنوب بندر المخا در یمن دریافت کرده است. همچنین گزارش‌هایی از وقوع انفجار احتمالی در آب در مجاورت (۲ گره دریایی) بخش پشتی عرشه یک کشتی دریافت کرده‌ایم. مقامات در حال تحقیق درباره حادثه هستند.

صبح امروز نیز «یوسف المدانی» فرمانده منطقه پنجم نظامی ارتش یمن تاکید کرد: هرگونه افزایش حملات در نوار غزه به تنش در دریای سرخ خواهد انجامید. با هر کشور یا گروهی که میان ما و فلسطین فاصله بیاندازد با کمک خداوند مبارزه خواهیم کرد. کنترل کشتی اسراییلی گلکسی لیدر در شرایط بسیار پیچیده و در مسافت ۱۲۰ کیلومتری از سواحل یمن به دست نیروهای ما افتاد.

المدانی تصریح کرد: ما برای افزایش سطح آمادگی مان در برابر هر تهدیدی که ممکن است رخ بدهد تلاش می کنیم. دشمن در کمین یمن بوده و بعد از تحقیری که شده به دنبال واکنش است. عملیات نیروهای یمنی انجام شد و آمریکایی ها به صورت گسترده در دریای سرخ و در نزدیکی این کشتی حضور داشتند. نیروی ویژه ای که این عملیات را انجام داد آموزش های گسترده به مدت ۲ سال برای اجرای عملیات مشابه دیده بود.

کد خبر: ۲۶۲٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha