۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
جنرال موتورز و کروز تعدیل نیروی کار داشتند| خودروهای خودران ایمنی دارند؟
بازار خبر می دهد:

جنرال موتورز و کروز تعدیل نیروی کار داشتند| خودروهای خودران ایمنی دارند؟

شرکت کروز به عنوان زیر مجموعه شرکت جنرال موتورز که در بخش خودروهای خودران فعال است، ۲۴ درصد از نیروی کار خود در راستای کاهش زیان اخراج کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت کروز به عنوان زیر مجموعه شرکت جنرال موتورز که در بخش خودروهای خودران فعال است، ۲۴ درصد از نیروی کار خود در راستای کاهش زیان اخراج کرده است. واحد تاکسی های خودران جنرال موتورز هفته ها است که در آشفتگی قرار دارد، این آشفتگی نیز به دلیل تصادف یک دستگاه خودرو خودران در کالیفرنیا ایجاد شده است. این تصادف مجوز حرکت تاکسی های خودران در آمریکا به تعلیق درآورده است.

اخراج ۹۰۰ نقر از ۳۸۰۰ نفر کارمند این شرکت در راستای کاهش زیان انجام شده، شرکت کروز در بیانه ای اخیر خود اعلام کرده که به فعالیت بیشتر کارگران مشروط به ارائه خدمت خودروهای خودران پایان کار داده است. همزمان با این مساله سهام جنرال موتورز اواخر هفته گذشته در بورس آمریکا ۵.۴ درصد افزایش یافته است. این شرکت در خصوص اخراج نیروی کار خود گفته است؛ این نشان می دهد که مسیر فعالیت خودروهای خودران در آینده تداوم داشته و جهت حفظ سرمایه مورد نیاز فعالیت های تجاری مجبور به کاهش مشاغل مرتبط با خودروهای خودران شدیم.

شرکت جنرال موتورز ماه گذشته اعلام کرد که هزینه های شرکت کروز را کاهش خواهد داد، این موضوع نشانگر کاهش ۷۰۰ میلیون دلاری بودجه این شرکت است.

سخنگوی جنرال موتورز در خصوص تعدیل نیروی کار کروز گفته است؛ جنرال موتورز از تصمیم های دشوار برای تعدیل نیروی کار حمایت کرده و این موضوع نشان می دهد که شرکت کروز به مسیر رشد و آینده امیدوار است. اواسط سال میلادی جاری شرکت کروز مدعی گسترش برنامه تاکسی های خودران در شهرهای مختلف آمریکا بود. اخیرا بخش وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا به شرکت کروز دستور داده بوده که حرکت خودروهای خودران در جاده های این ایالت را به دلیل ایجاد خطر برای سایرین و عدم ایمنی متوقف کند. همزمان با این مساله موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا تحقیقات خود در خصوص خطرات خودروهای خودران کروز برای عابرین پیاده را آغاز کرده است.

کد خبر: ۲۶۲٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha