توسعه روابط تجاری ایران و مصر، نیازمند حل مشکل صدور روادید است
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

توسعه روابط تجاری ایران و مصر، نیازمند حل مشکل صدور روادید است

رئیس اتاق ایران بر ضرورت حل مشکل صدور روادید مصر برای تجار ایرانی، تأکید کرده و گفت: تبادل هیات‌های تجاری و به‌روزرسانی و تبادل اطلاعات تجاری میان دو کشور، پیش‌نیاز توسعه روابط تجاری ایران و مصر است.

به گزارش بازار، حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با تأکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک ایران و مصر، گفت: امکان انتقال فناوری‌های نوین ایران به مصر در کلیه زمینه‌ها به ویژه در حوزه داروسازی، پتروشیمی، کشاورزی و پروژه‌های فنی و مهندسی از جمله برق و نیروگاه، فراهم است.

سلاح ورزی در دیدار با رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی مصر در حاشیه سی‌ونهمین اجلاس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی کشورهای اسلامی در دوحه، با اشاره به تحولات روابط دو جانبه به ویژه در حوزه تجاری و استفاده از ظرفیت‌های فراوان موجود میان دو کشور، افزود: ایران و مصر سوابق همکاری در زمینه‌های بانک آسیایی زیرساخت، بانک توسعه اسلامی، بانک مشترک مصر و ایران، شرکت نساجی مصر و ایران، شرکت مشترک کشتیرانی، احداث و راه‌اندازی خط مونتاژ پژوپارس در مصر و صادرات تعداد قابل توجهی خودروهای ساخت کامل ایران اعم از سمند، پژوپارس، روا، صبا و نسیم به آن کشور، را شاهد بوده‌اند.

او با اظهار تأسف نسبت به پایین بودن حجم مناسبات اقتصادی دو کشور، تصریح کرد: ایران و مصر به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار در جهان اسلام، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، ضرورت دارد روابط تجاری خود را فعالانه‌تر دنبال کنند. به ویژه که دو کشور می‌توانند به دروازه‌ای برای ورود به منطقه آفریقا از طریق مصر و نیز به آسیا و آسیای میانه از طریق ایران، تبدیل شوند.

سلاح ورزی ادامه داد: در این راستا تبادل هیات های تجاری و به‌روزرسانی و تبادل اطلاعات تجاری میان دو کشور، بسیار ضروری است.

او با تأکید بر ضرورت حل مشکل صدور روادید برای بازرگانان ایرانی از سوی مصر، گفت: بسیاری از فعالین اقتصادی ایران مایل هستند برای مذاکره و تجارت به مصر سفر کنند، حتی برخی از آن‌ها از طرف مصری خود هم دعوت‌نامه دارند، بااین‌حال می‌بینیم بیشتر تلاش‌ها به نتیجه نمی‌رسد و روادید صادر نمی‌شود.

رئیس اتاق ایران در پایان با دعوت از رئیس اتاق مصر برای سفر به ایران در رأس یک هیات تجاری، آمادگی اتاق ایران برای اعزام یک هیات تجاری به مصر را نیز اعلام کرد.

برای تقویت روابط بخش‌های خصوصی ایران و مصر، آماده‌ایم
در ادامه این نشست، احمد الوکیل، رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی مصر نیز با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس اتاق ایران، خواستار گسترش روابط تجاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور شد.

او تأکید کرد: با تعریف منافع مشترک اقتصادی می‌توانیم به بهبود روابط سیاسی نیز کمک کنیم.

وکیل افزود: اتاق‌های دو کشور باید مزیت‌های نسبی ایران و مصر در تجارت با یکدیگر را مورد بررسی قرار دهند. از جمله مزیت‌های آن‌ها توافقات تجاری هرکدام از آن‌ها با کشورهای منطقه خود است.

او با اشاره به توافقات تجاری مصر با کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکایی، ادامه داد: فعالان اقتصادی ایران و مصر با تولید مشترک در کشورهای یکدیگر و استفاده از مزایای این توافقات تجاری منطقه‌ای می‌توانند صادرات خود را گسترش دهند.

رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی مصر با اعلام علاقه‌مندی شرکت‌های مصری برای همکاری در زمینه واردات محصولات فولادی، پتروشیمی، نساجی و مواد غذایی از ایران، ادامه داد: شرکت‌های ایرانی و مصری می‌توانند در کشورهای ثالث پروژه‌های مشترک همکاری تعریف کنند. ما برای ایجاد روابط مؤثر میان بخش‌های خصوصی دو کشور آمادگی کامل داریم.

کد خبر: ۲۶۲٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha