۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
صادرات طلای سرخ ۲۸ درصد افزایش یافت
عضو شورای ملی زعفران:

صادرات طلای سرخ ۲۸ درصد افزایش یافت

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار ۸ ماهه گمرک، صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۴۷ میلیون و ۵۰۰ تا ۴۹ میلیون تومان، پوشال ۵۴ میلیون و ۵۰۰ تا ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، سرگل ۵۷ تا ۵۸ میلیون تومان و نگین ۵۸ تا ۶۵ میلیون تومان است.

او از تعادل عرضه و تقاضا در بازار زعفران خبر داد و گفت: عرضه و تقاضا بصورت روتین در حال انجام است و خوشبختانه کشاورزان آگاه هستند که با وجود کاهش تقاضا در بازار، عرضه غیرمعقول و نامتعارف نداشته باشند که تعادل بازار از بین نرود.

میری ادامه داد: در سنوات گذشته سازمان تعاون روستایی در راستای حمایت از کشاورزان و جلوگیری از کاهش قیمت زعفران اقدام به خرید حمایتی زعفران می کرد، اما امسال بدلیل کاهش تولید و تعادل قیمت ورود پیدا نکرده است؛ هر چند تعاون روستایی ابزار و امکانات لازم را در اختیار دارد که در صورت کاهش قیمت ورود کند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: بنابر آمار صادرات زعفران تا پایان مهر ۵۰ درصد رشد داشته که بدلیل کاهش صادرات آبان، میزان رشد صادرات به ۲۸ درصد رسیده است.

او گفت: با رفع موانع صادراتی پیش بینی می شود که تا پایان سال صادرات زعفران رکورد بزند، در غیراین صورت با استمرار موانع فعلی قاچاق زعفران افزایش می یابد.

کد خبر: ۲۶۲٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha