۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
لایروبی بیش از ۶۰ کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های استان تهران

لایروبی بیش از ۶۰ کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های استان تهران

سرپرست معاونت حفاظت شرکت آب منطقه‌ای تهران از لایروبی بیش از ۶۰ کیلومتر نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های استان تهران در راستای مدیریت سیلاب طی امسال خبر داد.

به گزارش بازار، راما حبیبی سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار کرد: در جهت رفع نقاط حادثه‌خیز و بازه‌های سیل‌گیر رودخانه‌های استان تهران و همچنین به منظور مدیریت و کنترل سیلاب، اقدامات مهمی در خصوص لایروبی و به‌روز رسانی وضعیت نقاط سیل‌خیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این لایروبی‌ها با توجه به حساسیت مدیریت سیلاب و رفع انسداد نقاط سیل خیز و بحرانی جهت آبگذری ایمن سیلاب و همچنین کاهش مخاطرات صورت می‌گیرد و شرکت آب منطقه‌ای تهران با عزم و اهتمام ویژه، جهت رفع موانع آبگذری اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

حبیبی با اشاره به اینکه لایروبی و بسترسازی ۶۰ کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های استان در نقاط بحرانی و سیل‌خیز توسط دفتر مهندسی رودخانه و امورهای آب تابعه در ۹ ماه سال جاری و با استفاده از بخش خصوصی و نیز در قالب قراردادهای اجاره بستر و حق انتفاع صورت گرفته است، گفت: به‌طور قطع رفع تصرف‌های غیرمجاز و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌تواند در پیشگیری از خسارت‌های احتمالی بسیار مؤثر باشد.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه در سال آبی جاری نیز اجرای عملیات رفع موانع آبگذری رودخانه‌ها و مسیل‌ها همچنان استمرار دارد، بیان کرد: با توجه به اهمیت لایروبی و رفع نقاط حادثه خیز در رودخانه و سایر مجاری آب‌های سطحی در محدوده‌های شهری و روستایی هشدارهای لازم توسط این شرکت به مسئولان ذیربط اعلام شده‌است و امیدواریم سایر دستگاه‌های مربوطه با اقدام به‌موقع نسبت به رفع موانع آبگذری در بازه‌های مسکونی و در محل تقاطع راه‌های مواصلاتی اقدام لازم را به عمل آورند.

کد خبر: ۲۶۲٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha