۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
عدالت مزدی در جامعه کارگری با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل محقق می‌شود
معاون روابط کار وزارت تعاون:

عدالت مزدی در جامعه کارگری با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل محقق می‌شود

رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، گفت: با عملیاتی شدن طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های مشمول، به عدالت مزدی نزدیک می‌شویم و رضایت جامعه هدف تامین خواهد شد.

به گزارش بازار، علی‌حسین رعیتی فرد در نشست با کارشناسان روابط کار سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار کرد: طبق ماده ۴۹ قانون کار واحدهای بالای ۵۰ نفر باید حتما طرح طبقه بندی مشاغل را داشته باشند که تاکنون تعداد قابل ملاحظه‌ای از واحدها این طرح را رعایت کردند.

وی افزود: برای امسال، یک‌هزار واحد مشمول طرح طبقه بندی مشاغل در کشور هدف‌گذاری شده است که در راستای برنامه های تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مقاوله‌نامه ۱۵۵ اشاره کرد و گفت: نکته‌ مهم در این مقاوله‌نامه، افزایش دامنه‌ شمولِ موضوع ایمنی و بهداشت کار است؛ به طوری که در گذشته صرفا حوادث و کارگاه‌های مشمول قانون کار موضوع این قوانین بود اما طبق قانون و آیین‌نامه همه‌ افرادی که فعالیت اقتصادی دارند، از جمله کارمندان دستگاه اجرایی، نیز تحت شمولیت این قانون قرار می‌گیرند.

رعیتی فرد اظهار کرد: موضوع صیانت از نیروی انسانی یکی از دغدغه های مهم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و راهکارهای عملیاتی در راستای کاهش حوادث ناشی از کار و صیانت از نیروی کار استفاده شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: توجه و تکریم توأمان قشر کارگر و کارفرما در رشد بهره وری و ارتقای شور و نشاط اجتماعی تاثیرگذار است و همواره مورد توجه باید قرار گیرد.

کد خبر: ۲۶۲٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدرضا IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      5 0
      حقوق ده سال پیش ۴۰۰ دلار بوده،حقوق امسال ۱۵۰ دلار،این احتمالا عدالته
    • جاسم IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      3 0
      برای بازنشستگان تامین اجتماعی چه عدالت اجرا می‌شود
    • محمد IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      2 0
      بخدا کارمندان و کارگران چیز زیادی نمیخوان هر آنچه برای خود و خانوادتون می پسندید برای قشر کارگر و کارمند هم بپسندید حقوق شما ۵۰میلیون حقوق کارگرو کارمند ۱۰میلیون بعد میگید حکومت اسلامی بخدا حضرت علی الان بود از شما رو گردان میشد