۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
وضعیت راه های زمینی ایلام مناسب نیست/ لزوم اختصاص بودجه توازن به استان
نماینده مردم ایلام:

وضعیت راه های زمینی ایلام مناسب نیست/ لزوم اختصاص بودجه توازن به استان

ایلام- نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه وضعیت راه های زمینی استان ایلام مناسب نیست، بر لزوم اختصاص بودجه توازن به استان محروم ایلام تاکید کرد.

به گزارش بازار، علی اکبر بسطامی پنجشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران در صدا و سیمای مرکز ایلام اظهار کرد: مهمترین ابزار توسعه، راه و حمل و نقل است ولی متاسفانه ایلام در انزوای جغرافیایی نسبت به مرکز کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در مسیر تهران به همدان و همدان به ایلام به محض ورود به ورودی های استان متوجه عقب افتادگی راه ها خواهید شد، گفت: وضعیت راههای زمینی در طراز و شان استان نیستند.

بسطامی عنوان کرد: ایجاد خطوط ریلی برای دولت یک تکلیف است و این مساله نیز هرچه زودتر باید در استان ایلام محقق شود.

وی با اشاره به اینکه راه های «قلاجه- ایوان- ایلام» و «حمیل- چرداول- مهران» به محل بسیاری از تصادفات در استان تبدیل شده است، افزود: در تخصیص بودجه ۳ درصد به عنوان توازن بخشی از بودجه هر استان بلوکه می شود که این بودجه بلوکه شده، باید مجددا بین استان های محروم نظیر ایلام توزیع شود.

نماینده مردم ایلام افزود: انتظار داریم با عدالت با استان ایلام در بحث امکانات و توزیع اعتبارات برخورد شود.

بسطامی مشکل تخصیص اعتبار و تامین بودجه پروژه ها را امری مسبوق به سابقه دانست و عنوان کرد: با توجه به مشکلات تحریم و شرایط سخت دولت و کشور، باید از پتانسیل و امکانات بخش خصوصی، بانکها و نهادهای حاکمیتی نظیر بنیاد مستضعفان و... برای اخذ اعتبار و سرمایه گذاری استفاده کرد.

کد خبر: ۲۶٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha