۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
هند خریدار نفت ونزوئلا می‌شود
وزیر نفت و گاز هند:

هند خریدار نفت ونزوئلا می‌شود

وزیر نفت و گاز هند از آغاز خرید نفت خام سنگین ونزوئلا برای پالایشگاه‌های این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، هاردیپ سینگ پوری روز جمعه (۲۴ آذرماه) گفت: از آنجا که بعضی پالایشگاه‌های نفت هند توانایی فرآوری نفت خام سنگین را دارند، دهلی‌نو خریدار نفت ونزوئلا می‌شود.

پالایشگاه‌های هندی اکنون خرید نفت ونزوئلا را از سر گرفته‌اند و شرکت‌های ایندین اویل، ریلاینس و هندوستان پترولیوم پس از لغو تحریم‌های واشینگتن علیه ونزوئلا، نفت خام این کشور آمریکای جنوبی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را خریداری می‌کنند.

هند آخرین بار در سال ۲۰۲۰ از ونزوئلا نفت خام خریده است.

پوری گفت: بسیاری از پالایشگاه‌های ما از جمله پارادیپ قادر به فرآوری نفت سنگین ونزوئلا هستند و ما نفت این کشور را وارد خواهیم کرد.

هند سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است و بیش از ۸۰ درصد نفت مورد نیاز خود را وارد می‌کند. این کشور برای توسعه صنعت پالایش خود به‌دنبال پایین آوردن صورتحساب‌های واردات نفت است.

وزیر نفت و گاز هند با بیان اینکه اگر نفت ونزوئلا وارد بازار شود، از آن استقبال می‌کنیم، گفت: دهلی‌نو مایل به خرید نفت از کشورهای غیرتحریمی است.

سینگ پوری گفت: هند اکنون روزانه ۵ میلیون بشکه نفت پالایش می‌کند و ظرفیت پالایش این کشور در حال افزایش است.

وی همچنین با اشاره به شرکت نفت و گاز هند که از سال ۲۰۱۴ برای سهام خود در پروژه‌های ونزوئلا بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سود سهام معلق دارد، گفت: مقداری از پول هند در ونزوئلا محبوس است.

کد خبر: ۲۶۲٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha