۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
قیمت انواع آسانسور در سال ۱۴۰۲ + معرفی بهترین آسانسور

قیمت انواع آسانسور در سال ۱۴۰۲ + معرفی بهترین آسانسور

آسانسور، وسیله‌ای است که امروزه در ساختمان‌های چند طبقه جزو ضروریات است. چرا که موجب جابه‌جایی آسان افراد و سایر وسایل بین طبقات می‌شود.

به گزارش بازار، آسانسور، وسیله‌ای است که امروزه در ساختمان‌های چند طبقه جزو ضروریات است. چرا که موجب جابه‌جایی آسان افراد و سایر وسایل بین طبقات می‌شود. یکی از فاکتورهایی که در خرید آسانسور مهم به حساب می‌آید، اطلاع از قیمت انواع آسانسور با توجه به نوع کاربری، اندازه و ... است.

آسانسور نوعی بالابر متحرک دارای اتاقک در اندازه‌های متنوع، برای حمل انسان یا حمل بار بوده که بدین وسیله آن‌ها را به سمت بالا یا به طبقه پایین حرکت می‌دهد. در ابتدای ورود صنعت آسانسور به کشور، آن‌ها به طور کامل از خارج از کشور وارد ایران می‌شد، اما امروزه شرکت‌های معتبری چون برند آکو به تولید محصولات باکیفیت و قیمت مناسب در انواع مختلف پرداخته‌ است. 

نقش پررنگ آسانسور در زندگی روزمره

با پیشرفت زندگی شهرنشینی و اضافه شدن ساختمان‌ها و برج‌های بلند در شهرهای مختلف، استفاده از آسانسور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. چرا که بدون وجود این محصولات جابه‌جایی افراد بین طبقات در برخی از ساختمان‌ها تقریبا غیرممکن خواهد بود.

همانطور که می‌دانید، امروزه از آسانسورها در مکان‌های مختلفی چون آپارتمان‌ها، هتل‌ها، بیمارستان، رستوران، ساختمان‌های تجاری و ... برای جابه‌جا کردن افراد و وسایل استفاده می‌شود. 

قیمت آسانسور با توجه به انواع آن با یکدیگر متفاوت است. نصب آسانسور در ساختمان‌هایی که از سه طبقه بیشتر هستند به دلیل دشواری بالا رفتن از پله‌ها، امری ضروری بوده تا نیاز اقامتی ساکنین و خانواده‌ها را برای رفت و آمد برطرف کند.

نقش آسانسور در زندگی روزمره

قیمت آسانسور به چه عواملی بستگی دارد؟

حال که با اهمیت وجود آسانسور در ساختمان آشنا شدید، باید بدانید که قیمت انواع آسانسور با توجه به فاکتورهای مختلف متفاوت است. هر اندازه تکنولوژی‌های به کار رفته در آسانسور بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر می‌رود. از عوامل مؤثر بر قیمت انواع آسانسور می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد، که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

کیفیت قطعات به کار رفته در آسانسور

در آسانسورها قطعات مختلفی به کار رفته که هر کدام دارای کیفیت و قیمت مخصوص به خود هستند. آسانسورهایی که با قطعات با کیفیت تهیه شده‌اند، اغلب دارای عملکرد بهتر و ویژگی‌های بیشتری بوده و در طول زمان نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری خواهند داشت.

به طور مثال موتورهای گیربکسی به عنوان باکیفیت‌ترین نوع موتور شناخته می‌شود که معمولاً بسیار کم آسیب دیده و هزینه تعمیر و تعویض را به شدت کاهش خواهد داد.

برند و شرکت تولید کننده آسانسور

از عوامل مؤثر در تغییر قیمت، برند تولیدکننده است؛ امروزه می‌توان انواع برندهای داخلی و خارجی را در بازار مشاهده کرد. تهیه آسانسور با برند خارجی مشکلاتی از قبیل تغییر قیمت قطعات با تغییر نرخ ارز و همچنین کمبود قطعه در بازار را به همراه دارد.

آکو، برندی است که آسانسورهای با کیفیتی را ارائه می‌دهد. این برند امکان شخصی‌سازی در دکوراسیون با توجه به معماری را قرار داده و از ابتدای مراحل مونتاژ تا نصب پکیج همراه خریدار است.

عوامل موثر بر قیمت آسانسور

نوع و اندازه کابین آسانسور

برای تهیه آسانسور حتماً باید به نوع آن توجه کنید؛ انتخاب اشتباه نوع آسانسور موجب افزایش هزینه خواهد شد. آسانسورها در مدل‌های مختلفی مانند آسانسور هیدرولیکی، آسانسور کششی، آسانسور با موتور گیربکس یا بدون گیربکس در بازار موجود است که هر کدام از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت هستند.

منطقی است که آسانسورهای مسافربر از آسانسورهای باربری اندازه کوچک‌تری دارند و در نتیجه قیمت کمتری هم خواهند داشت. در نتیجه، اندازه کابین نیز در قیمت انواع آسانسور مؤثر بوده که می‌بایست با توجه به نوع کارایی آن مشخص شود که معمولاً کابین‌های کوچک‌تر فضای کمتری اشغال کرده و از لحاظ قیمت هم مقرون به صرفه‌تر هستند.

خریدن پکیج کامل

پکیج کامل آسانسور انتخاب هوشمندانه‌ای است. عموما با خرید آسانسور پکیج از خدمات پس از فروش و مابقی خدمات شرکت نیز بهره‌مند خواهید شد و در نتیجه آسانسور را قیمت کمتری خریداری خواهید نمود.

قیمت پکیج آسانسور با توجه به برند، کیفیت تجهیزات و نوع آن تعیین می‌شود که اغلب دارای قیمتی به صرفه‌تر هستند. بخشی از قیمت پکیج کامل آسانسور نیز به نحوه نصب و راه‌اندازی آن مربوط می‌شود. اما در نظر داشته باشید که قیمت پکیج‌های آکو با توجه به سایر برندهای موجود در بازار بسیار مقرون به صرفه‌تر است، پس پیشنهاد ما به شما خرید از برند آکو است.

قیمت پکیج آسانسور

سرعت حرکت آسانسور

سرعت آسانسور بر تغییر قیمت آن تأثیر دارد؛ به طوری‌که اغلب آسانسورهای سرعت بالا، به قطعات با کیفیت و همچنین ایمنی بالا نیاز داشته که قیمت آن هم بیشتر خواهد شد.

سرعت آسانسور با طی کردن تقریباً ۴۰ درصد مسیر بیشتر شده که معمولاً نوع ساختمانی دارای سرعت ۱.۶ متر بر ثانیه است. برند آکو، آسانسورها را با توجه به سه پارامتر اصلی زمان سفر، زمان انتظار پشت درب، ظرفیت جا به جایی و متناسب با کاربری هر ساختمان طراحی می‌کند.

دفعات توقف آسانسور

هر چه مقدار طبقات آپارتمان بیشتر باشد، نیاز به تعداد توقف بیشتری است؛ همین موضوع  موجب افزایش تنظیمات آن خواهد شد. با توجه به افزایش توقف و تنظیمات، قیمت آن دستخوش تغییر خواهد شد که بر هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات تأثیر خواهد گذاشت.

طراحی کابین و تعداد درب های آسانسور

طراحی کابین با توجه به سلیقه فردی انجام شده که برخی دارای طرح شیشه‌ای یا نمای کف پوش با سنگ مرمر هستند؛ این نوع طراحی‌ها اغلب قیمت بیشتری دارند. به طور مثال نور فضای داخل کابین با توجه به نوع LED متفاوت بوده و قیمت‌های مختلفی دارد. همچنین تعداد درب‌های کابین هم بر قیمت آسانسور مؤثر بوده که به طور معمول درب‌های اتوماتیک قیمت بیشتری دارند. قیمت آسانسورهای سه درب یا دارای دو درب مجاور از آسانسورهای معمولی بیشتر خواهد بود.

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت آسانسور

سن و ابعاد ساختمان

ابعاد ساختمان معمولاً در ساختمان‌های تجاری بیشتر است؛ به همین دلیل میزان طبقات و توقف آسانسور در آن بیشتر است. بنابراین قیمت آسانسور در چنین ساختمانی بیشتر خواهد شد. در ساختمان‌های قدیمی بیشتر به دلیل ایجاد تغییرات لازم برای نصب آسانسور به طور معمول به هزینه بیشتری نیاز است؛ گاهی در آپارتمان‌های نوساز برای قرار دادن آسانسور در فضایی مناسب به تغییرات و هزینه بیشتر احتیاج خواهد شد.

میزان ظرفیت باری آسانسور

آسانسورها با توجه به انواع آن دارای ظرفیت باری متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند؛ آسانسورهایی با ظرفیت باری بیشتر که برای حمل بارهای سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد با قیمت بیشتری ارائه می‌شوند. خرید آسانسور در هر ظرفیتی با توجه به نیاز شما از پکیج‌های آسانسور آکو امکان‌پذیر است. 

تکنولوژی به کار رفته در آسانسور

در برخی از انواع آسانسورها می‌توان تجهیزاتی چون سیستم ایمنی پیشرفته، دوربین مدار بسته، صفحه نمایش تاچ و کنترل های هوش مصنوعی مشاهده کرد؛ به کار رفتن این تجهیزات قیمت را بالاتر می‌برد.

عوامل موثر بر قیمت انواع آسانسور

انواع آسانسور را بشناسید

همانطور که گفتیم، آسانسورها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که به طور مستقیم در قیمت آسانسور تاثیر دارد، بنابراین برای درک بهتر در این بخش به توضیحات بیشتری از انواع آسانسور می‌پردازیم.

امروزه آسانسورها با توجه به نحوه عملکرد، نوع و سایز اتاقک، نیروی محرک کابین و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن‌ها دارای انواع مختلفی هستند. قیمت انواع آسانسور با توجه به استفاده از هرکدام تعیین شده می‌شود؛ نوع آسانسور با توجه به موقعیت‌های مختلف مورد استفاده، انتخاب می‌شود. انواع آسانسور با توجه به کاربری دارای پیستون‌های استوانه‌ای، وزنه تعادل، سیم کابل و موتورهای مختلفی هستند. از انواع آسانسور می‌توان به موارد مختلفی نیز اشاره کرد.

آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک به منظور جا به جایی کالا و بارهای سنگین بر اساس قانون پاسکال برای ارتفاعات کم استفاده می‌شود. این آسانسورها به دلیل نداشتن وزنه تعادلی دارای موتوری قوی به جک‌های هیدرولیک هستند که موتور کنترل حرکت جک هیدرولیک و پمپ کردن روغن را به عهده دارد. از ویژگی‌های این نوع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف برق کم و بدون نیاز به موتور خانه
  • ظاهری زیبا و امنیت بالا
  • استهلاک کم و کم بودن هزینه تعمیر و نگهداری
  • نصب سریع و آسان
  • حرکت نرم و کم صدا بودن در هنگام جا به جایی
  • امکان جا به جا کردن وسایل بسیار سنگین

آسانسور کششی

آسانسورهای کششی معمولاً در ساختمان‌های بلند کاربرد داشته که به وسیله برق کار کرده و با کشش سیم بکسل‌ها موجب حرکت کابین می‌شود. انرژی به کار رفته در این نوع به واسطه موتور موجود در موتور خانه تأمین می‌شود و اختلاف وزن حاصل از وزنه تعادل باعث حرکت کابین خواهد شد. بسیاری از آسانسورهای خانگی نیز از همین نوع هستند. برای اطلاع از قیمت آسانسور خانگی کلیک کنید.

قیمت انواع آسانسور خانگی

از نمونه آسانسورهای کششی می‌توان به آسانسور روملس، گیربکس و گیرلس اشاره کرد. ویژگی‌های آسانسور کششی عبارت‌اند از:

  • مصرف انرژی پایین
  • حرکت بسیار نرم و روان
  • دارای سرعت بالا
  • مناسب جهت استفاده در ارتفاعات بلند

آسانسور مغناطیسی

این آسانسور بسیار مطمئن جهت جا به جایی بارهای بسیار سنگین است. این آسانسور با اتصال جریان برق به استاتور، میدان مغناطیسی به روتور منتقل شده و با باردار شدن سیم‌پیچ‌ها کابین به حرکت در می‌آید. از ویژگی‌های آسانسور مغناطیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:،

  • دارای موتور خانه بسیار کاراتر
  • سازگار با محیط زیست
  • سیستم ایمنی بسیار بالا
  • توان بالا در حمل بارهای سنگین
  • نیاز به فضای بسیار کم

آسانسور هیبریدی

مکانیسم حرکت آسانسور هیبریدی ترکیبی از آسانسورهای هیدرولیکی و کششی با محدودیت‌های کمتر بوده و کابین از طریق حرکت سیم بکسل‌ها از طریق گیره متصل به زمین به حرکت در می‌آید. از ویژگی‌های این آسانسور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحمل وزن بار بالا برای جا به جایی
  • دارای بالابر مدرن و با کیفیت
  • سرعت مناسب
  • حمل بار در ارتفاع

آسانسور پنوماتیک

این آسانسور به کمک برق تک فاز کار کرده و نیاز به حفر چاه و موتور خانه ندارند که اغلب در ساختمان‌های دوبلکس و ۲ تا ۴ طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آسانسور با ظاهر استوانه‌ای شکل، به کمک ورود و خروج هوا و ایجاد خلا یا سیستم وکیوم به بالا و پایین حرکت می‌کند و دارای ظرفیت محدودی برای حمل اشیا و افراد است. از مزایای این آسانسور صرفه جویی در فضا، ظاهری زیبا و سرعت مناسب می‌شود.

قیمت آسانسور چگونه تعیین می شود؟

از دیگر انواع آسانسور با توجه به موقعیت‌های به کار رفته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیشه‌ای
  • بیمارستانی
  • آسانسور راه پله
  • آسانسورهای مسافربر و ویلچر بر
  • آسانسورهای خدماتی مانند آسانسور دستی، غذا بر یا پیشخدمت‌های خاموش، معلول بر و ...
  • آسانسور آتش نشانی
  • آسانسورهای وسیله نقلیه
  • بارکش
  • آسانسورهای اضطراری
  • مسکونی
  • آسانسورهای مخصوص کشاورزی

اگر بخواهیم آسانسورها را طبق ظاهرشان مرتب کنیم، آسانسورهای شیشه‌ای یا پانوراما یکی از محبوب‌ترین مدل‌های آسانسور برای ساختمان‌های بلند به حساب می‌آیند.

آسانسور پانوراما به آسانسوری گفته می‌شود که حداقل یک وجه کابین آن شیشه‌ای طراحی شده باشد به طوری که داخل کابین حداقل از یک طرف دیده شود و همچنین افراد داخل کابین نیز بتوانند بیرون کابین را ببینند. با توجه به ظرافت خاصی که در طراحی این آسانسورها لازم است، قیمت آسانسور پانوراما نسبت به سایر آسانسورها کمی بالاتر است. همچنین سیستم محرکه این نوع از آسانسورها می‌تواند کششی یا هیدرولیکی باشد.

آسانسور را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت و برند تولید کننده آسانسور آکو با سابقه درخشان در این زمینه و همچنین به کار گیری تجهیزات نوین و پیشرفته، آسانسورهایی با کیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. این شرکت به همرا خرید پکیج کامل آسانسور مواردی چون خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد و با خرید از برند آکو می‌توانید یک خرید مطمئن و ایمن را تجربه کنید. شرکت آکو قیمت انواع آسانسور را با توجه به کارایی و نوع استفاده با قیمت‌هایی بسیار مناسب و مقرون به صرفه به مشتریان ارائه می‌دهد.

آکو با بیش از ۳۰ سال سابقه در حوزه آسانسور، پله برقی و رمپ‌های برقی یکی از پیشتازان این عرصه به حساب می‌آید. آسانسورهای آکو علاوه بر ایمن بودن، طراحی‌های بسیار منحصر به فردی را نیز ارائه می‌دهد. قیمت پکیج کامل آسانسور در آکو به صرفه‌تر بسیاری از شرکت‌های دیگر است و از سویی نیز طراحی‌های مدرن‌تر و لوکس‌تری را هم ارائه می‌دهد. تمام آسانسورهای آکو قابل شخصی‌سازی مطابق با سلیقه شما و معماری ساختمانتان هستند.

کد خبر: ۲۶۲٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha