تجارت ایران و روسیه باید وارد مرحله جدید شود
رئیس اتاق رشت:

تجارت ایران و روسیه باید وارد مرحله جدید شود

رضائیان، رئیس اتاق رشت با اشاره به سهم پایین ایران از بازار روسیه، می‌گوید: این وضعیت راضی‌کننده نیست و ناچار هستیم که وارد مرحله جدیدی شویم و توسعه عملیاتی تجارت را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش بازار، قاسم رضائیان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی رشت با بیان اینکه تجار و بازرگانان ایرانی حضور خوبی در آستراخان روسیه دارند؛ گفت: ما مقدمات را پشت سر گذاشتیم و دیگر فرصتی نیست که وقت برای تعارفات بگذاریم بنابراین همه باید باهم کمک کنیم که تجارت دوجانبه بیش‌ازپیش توسعه پیدا کند.

رضائیان در دیدار با تجار ایرانی و روسی در سرای ایرانیان در آستراخان، افزود: سهم ایران از بازار ۲۹۰ میلیاردی روسیه تقریباً ۱.۱ درصد است و این واقعاً راضی‌کننده نیست. باید وارد مرحله جدیدی شویم و توسعه عملیاتی را طبق نظر مسئولان عالی‌رتبه دو طرف در دستور کار قرار دهیم.

رضائیان ادامه داد: یکی از نقاط ضعف در تجارت آستراخان و گیلان، نبود مسیر پروازی بین دو استان است که این مبحث به تصویب رسیده و باید دوباره آن را راه‌اندازی کنیم.

رئیس اتاق رشت افزود: ما به‌سوی دوستان تجار دست نیاز دراز می‌کنیم و انتظار داریم آنهایی که توانمند هستند ارتباط خود را با گیلان و اتاق رشت بیشتر کنند که بتوانیم نه‌تنها در حوزه تجارت بلکه در حوزه گردشگری سلامت نیز همکاری‌ها را توسعه دهیم.

وی اظهار کرد: فعالان در بحث حمل‌ونقل و گردشگری صنایع‌دستی و صنایع غذایی در اتاق بازرگانی بسیار فعال شدند و یکی از اهداف این است که سرای تجاری را به یک اتاق بازرگانی واقعی تبدیل کنیم.

قاسم رضائیان در پایان ابراز امیدواری کرد که سرای ایرانیان در آستراخان، بتواند در توسعه ارتباط تجار و رشد مبادلات دوجانبه مؤثر عملاً کند.

کد خبر: ۲۶۲٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha