۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
با نهال پسته رویال نهال به رویای باردهی ۵ تن پسته خشک در یک هکتار دست یابید

با نهال پسته رویال نهال به رویای باردهی ۵ تن پسته خشک در یک هکتار دست یابید

احداث باغ پسته از قدیم تا الان همواره سودآوری خوبی برای باغداران داشته است.

به گزارش بازار، احداث باغ پسته از قدیم تا الان همواره سودآوری خوبی برای باغداران داشته است. کاشت نهال پسته و مراقبت از آن، نه تنها یک کسب و کار پر رونق، بلکه یک تجارت بین المللی خواهد بود به همین دلیل به تجارت سبز معروف است. البته بدانید که در این مسیر پر تلاطم نباید بدون شناخت کافی از نهال ها، به خریداری آن ها بپردازید، زیرا ممکن است همه زحمت و هزینه تان یک شبه بر باد رود.

نهال پسته پایه بکاریم‌ یا پیوندی؟

احداث باغ پسته به دلیل پر رونق بودن بازار فروش پسته در داخل و خارج از کشور، همواره مورد توجه باغداران در مناطق معتدل و نیمه گرمسیر بوده است. درختان پسته معمولا در برابر کم آبی و خاک شور مقاومت خوبی دارند. به طور معمول از هر هکتار باغ پسته می توان ۴ یا ۵ تن پسته برداشت کرد که با توجه به قیمت پسته در بازار، درآمد بسیار خوب و کلانی نصیب باغدار می شود.

یکی از سوالاتی که همواره ذهن باغداران را درگیر کرده است، این است که برای احداث باغ پسته، نهال پسته پایه بکارند یا پیوندی؟ کدام یک زودتر به بار می نشیند و کدام یک امنیت مالی بیشتری برای باغدار به همراه خواهد داشت؟ کارشناسان خبره و با تجربه در نهالستان های معتبری مانند رویال نهال پس از سال ها تحقیق و بررسی به نتایج جالب و البته دقیقی دست پیدا کرده اند.

چنانچه قصد خرید نهال پسته برای باغ شخصی تان را دارید و مزایای اقتصادی آن برایتان اهمیت ندارد، بهتر است نهال های پیوندی را خریداری کرده و بکارید. با توجه به درصد خطای پسته پیوندی، برای بهره وری بالاتر از باغ پسته و کاربرد تجاری آن باید نهال پسته پایه خریداری شود و بعد از یک سال اقدام به پیوند نهال کنید. در ادامه با دو نهال پایه و پیوندی که فروش بیشتری نسبت به بقیه دارند، آشنا خواهید شد.

نهال پسته پایه بادام زرندی

نهال پسته پایه بادام زرندی، یک پایه مقاوم بوده که طرفداران زیادی در بازار داخلی و خارجی دارد. این نهال قابلیت این را دارد که سایر ارقام روی آن پیوند بخورند. این نهال مقاومت‌ بالایی در برابر حمله آفات، بیماری ها و تنش های محیطی دارد. بنابراین توصیه می شود، باغداران و مهندسین کشاورزی از نهال پسته بادام زرندی جهت پایه برای پیوند ارقام دیگر استفاده کنند. این نهال معمولا ۸۰ سانت تا ۱ متر ارتفاع دارد که در باغ های مسطح با فاصله ۴×۴ کاشته می شود. برای افزایش باردهی باید بین هر ده نهال ماده زرندی، یک نهال نر کاشته شود تا عمل گرده افشانی و بارور شدن درخت به درستی انجام شود. این نهال علاوه بر نیاز سرمایی به نور هم احتیاج دارد؛ به طوری که در صورت دریافت مقدار نور لازم، باردهی آن دوچندان می شود. خاک مناسب برای کاشت نهال پسته زرندی، خاکی معمولی ،شور یا نیمه شور و خنثی با ph ۷ تا ۸ است. این نهال برای مناطق گرمسیر و معتدل مناسب است و بهتر است در مناطق با ارتفاع بالای ۱۰۰۰ متر کاشته نشود.

نهال پسته پیوندی اکبری

معروف ترین نهال پسته پیوندی، نهال اکبری است که پسته های بازار پسندی عمل می آورد. برای تقویت خاک باغ بهتر است ۱۵ تن کود حیوانی پوسیده در یک هکتار باغ مصرف شود. این نهال نیز با خاک شور سازگار بوده و با خشکی هوا نیز مشکلی ندارد. بهترین فاصله کاشت این نهال در زمین های با شیب کم ۳×۳ و در زمین های صاف ۴×۴ است. جالب است بدانید که نهال پسته پیوندی اکبری در سال اول بعد از پیوند باردهی اندکی خواهد داشت، ولی از سال پنجم می توان به اهداف اقتصادی و تجاری باغ دست پیدا کرد. آبیاری که نقش زیادی در باردهی درخت و ابعاد پسته دارد، باید مطابق با نظر مهندسین کشاورزی و باغداری انجام شود. به طور میانگین هر نهال پسته اکبری در بهار روزی ۴ و در تابستان روزی ۶ لیتر آب نیاز دارد. خبر خوب درباره این نهال این است که، در صورت هرس به موقع، کوددهی و آبیاری به اندازه می توان تا ۱۰۰ سال از باغ پسته بهره وری بالایی دریافت کرد.

خرید نهال پسته

آیا با کاشت نهال پسته هیبریدی موافق هستید؟

نهال پسته هیبریدی که در واقع حاصل پیوند نهال پسته بنه ایرانی و یک رقم چینی است، حاصل می شود. این نهال به نهال آمریکایی UCB-۱ معروف است. مزایای کاشت نهال پسته آمریکایی باعث شده است که قیمت بیشتری نسبت به نهال های دیگر داشته باشد. بهره وری بالاتر نسبت به انواع نهال های داخلی، مقاومت در برابر بیماری هایی مانند آرمیلاریا و فیتوفترا و زودبازده بودن از ویژگی های بارز نهال هیبریدی است. با این توضیحات، باغداران در صورتی که شناخت کافی از این نهال داشته باشند، می توانند با خرید نهال هیبریدی سود دوچندانی کسب کنند. افراد با تجربه در نهالستان رویال نهال توصیه می کند برای رفع معایب این نهال اقدامات زیر را انجام دهید:

  • آبیاری را در اواسط و اواخر شهریور به مرور قطع کنید
  • هرس به موقع و اصولی
  • استفاده به اندازه و به موقع از نیتروژن
  • حذف علف های هرز
  • مراقبت از درخت با فوم و پلاستیک در برابر سرما

مجوز تولید نهال پسته

متنوع ترین ارقام نهال پسته در کدام نهالستان عرضه می شود؟

اگر هنوز هم برای خرید نهال پسته دچار سردرگمی هستید، می توانید به مشاوران با سابقه در نهالستان رویال نهال مراجعه کنید. این نهالستان نهال پسته پایه، پیوندی و هیبریدی را با گواهی قرنطینه و سلامت به فروش می رساند. برای خرید نهال پسته می توانید به صورت غیر حضوری هم اقدام کرده و سختی راه را به دوش نکشید. بازگشت وجه در صورت نارضایتی از خرید نهال و قیمتی منصفانه برای تمامی نهال ها، از جمله آپشن های بی نظیر این نهالستان است.

اگر باغدار بی تجربه ای هستید، نگران نباشید؛ کارشناسان ما در همه امور باغداری از کاشت نهال پسته گرفته تا مراقبت های آن و برداشت محصول می توانند به شما کمک کرده تا در نهایت زحمات و سرمایه تان هدر نرود.

برای اطلاع از قیمت نهال پسته و تنوع ارقام آن می توانید به سایت royalnahal.com مراجعه کرده و با تماس با مشاوران این مجموعه سوالات و ابهامات خود را در میان بگذارید.

قیمت نهال پسته پیوندی روی پایه هیبریدی :۴۰۰ هزار تومان

قیمت پسته پیوندی روی پایه های ایرانی :۲۰۰ هزار تومان

قیمت پسته پایه هیبریدی بدون پیوند :۱۶۰ هزار تومان

قیمت پسته های پایه ایرانی بدون پیوند:۲۵ هزار تومان

خرید نهال پسته از نهالستان رویال نهال به صورت حضوری و غیر حضوری امکان پذیر است جهت خرید حضوری به آدرس زیر مر اجعه نمایید

آذربایجان غربی میاندوآب انتهای کوی رابری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی گلخانه آرمین قاسمی

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

کد خبر: ۲۶۲٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha