۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
افزایش سهم مودیان جدید از مالیات در بودجه ۱۴۰۳| احکام غیربودجه‌ای حذف شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم:

افزایش سهم مودیان جدید از مالیات در بودجه ۱۴۰۳| احکام غیربودجه‌ای حذف شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، افزایش سهم مالیات از مودیان جدید را از نکات ارزنده بودجه ۱۴۰۳ عنوان کرد و گفت: جلوگیری از فرار مالیاتی در این بودجه برای کشور راهگشا است.

به گزارش بازار، محسن زنگنه درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار داشت: یکی از محورهای مهم لایحه بودجه سال آینده، حذف احکام غیربودجه‌ای و کاهش حجم آن است که سازمان برنامه و بودجه و دولت به درستی به این مهم توجه نشان دادند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم افزود: پیش از این در لوایحی که از طرف دولت‌های قبل به مجلس ارسال می‌شد، احکام غیربودجه‌ای وجود داشت. اما دولت سیزدهم در بودجه ۱۴۰۳ به این موضوع تمرکز کرد که مواد ارائه شده بر محور بودجه‌ای بودن آن در لایحه مطرح شود.

وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۳ جدول منابع و مصارف هم ضمیمه بودجه شده است.

زنگنه افزایش سهم مالیات در بودجه را از دیگر نکات مثبت بودجه ۱۴۰۳ ذکر کرد و گفت: دولت در این اقدام به افزایش سهم مالیات‌ها به عنوان درآمد دولت توجه کرده است. اما باید در جلسات کمیسیون‌ها یا صحن مجلس، دولت دراین باره توضیح دهد که افزایش سهم مالیات از چه محل‌هایی انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: به عنوان نمونه اگر قرار است افزایش سهم مالیات از محل اصلاح قوانین تخفیفات مالیاتی یا محل جلوگیری از فرار مالیاتی انجام شود، بسیار عالی است. همچنین افزایش سهم مالیاتی از مودیان جدید مالیاتی برای کشور بسیار راهگشا است.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید خاطرنشان کرد: اما اگر افزایش سهم مالیات قرار است سبب فشار مالی بر مودیان فعلی شود، این رویه منجر به رکود اقتصادی خواهد شد که باید در کمیسیون تلفیق بودجه نسبت به اصلاح آن اقدام کرد.

کد خبر: ۲۶۲٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha