۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
صدور خدمات فنی-مهندسی به دیگر کشورها از اقدامات مهم و ارزشمند قرارگاه خاتم الانبیاء است
رئیس جمهور:

صدور خدمات فنی-مهندسی به دیگر کشورها از اقدامات مهم و ارزشمند قرارگاه خاتم الانبیاء است

رئیس جمهور علم‌پایه بودن و دانش‌بنیان بودن اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را به معنای تلفیق دانایی و توانایی دانست و گفت: تبدیل تهدیدها به فرصت از ویژگی‌های مهم قرارگاه خاتم‌الانبیاء است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان بازدید از ستاد مرکزی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در جمع مدیران و فرماندهان این قرارگاه با بیان اینکه توجه به مردم و ساختن جامعه‌ای توأم با رفاه و عدالت برای جامعه بشری سیره اهل بیت (ع) بوده است به تشکیل سپاه پاسداران از سوی حضرت امام (ره) با الگوگیری از این سیره متعالی اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) با غرس نهال شجره طیبه سپاه پاسداران فصل جدیدی از جهاد و سازندگی در کشور را گشود.

وی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های افتخارآمیز سپاه در دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد و در ادامه تجارب مهندسی رزمی در دفاع مقدس نیز به شکل‌گیری قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجامید، خاطر نشان کرد: در عرصه سازندگی کارهای بسیار بزرگی توسط سپاه صورت گرفته و ثمرات و آثارش در عمران و آبادانی کشور و رفاه مردم به خوبی قابل مشاهده است.

رئیس جمهور در ادامه تلفیق تلاش مخلصانه با دانش، تجربه، به کارگیری سرمایه انسانی کارآمد، تجهیزات پیشرفته و طراحی و اجرای بومی و ایرانی در جهت ساختن زیرساخت‌ها و زیربناهای اقتصادی کشور را هنر بزرگ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) توصیف کرد و گفت: شکل‌گیری ایران قوی به همان اندازه که متکی به نیروی دفاعی قدرتمند، مجهز و آموزش‌دیده است به همان میزان به اقتصاد پیشرفته با بهره‌گیری به‌هنگام از ظرفیت‌های کشور است.

رئیس دولت سیزدهم اظهار داشت: خوشبختانه این قرارگاه با شناخت توانمندی‌های عظیم موجود در کشور و استفاده شایسته و به‌هنگام از آنها در تقویت زیرساخت‌های کشور گام‌های مهمی برای پیشرفت اقتصادی ایران برداشته است.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با قدردانی از فرماندهان، مدیران، پیمانکاران و همه نیروهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در سراسر کشور که تحت هیچ شرایطی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی کشور را به تاخیر و تعویق نینداخته‌اند، تصریح کرد: امروز اقدامات ارزشمند و به‌روز قرارگاه خاتم‌الانبیاء به ویژه در بخش فنی و مهندسی کاملا قابل رقابت با شرکت‌های بزرگ خارجی است.

رئیس جمهور در ادامه توجه به دانش و تجربه، به‌ کارگیری نیروهای متخصص و متعهد و ارتباط مستمر با دانشگاه را از جمله ویژگی‌های برجسته قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء عنوان کرد و افزود: علم‌پایه بودن و دانش‌بنیان بودن اقدامات و فعالیت‌های این قرارگاه که به معنای واقعی مصداق ضمیمه کردن دانایی‌ها به توانایی‌هاست، بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

آیت‌الله رئیسی در ادامه تبدیل کردن تهدیدها و تحریم‌ها به فرصت را از دیگر ویژگی‌های مهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برشمرد و افزود: عزیزان ما در این قرارگاه به‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها نه تنها به فن‌آوری‌های روز دنیا دست پیدا کردند بلکه با بومی‌سازی این فن‌آوری‌ها و به‌کارگیری آن برای سازندگی کشور در عرصه‌های مختلف دشمن را منفعل و متحیر کرده‌اند و طرح‌های در حال احداث این قرارگاه نوید امیدآفرینی روزافزون در جامعه را می‌دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: کارِ بزرگ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تبدیل یأس دشمن‌ساخته به امیدواری در جامعه به ویژه در نسل جوان، ‌دانشگاهیان و کارآفرینان کشور بوده است.

«کمک و همیاری به دولت برای رفع ناترازی‌ها به ویژه در حوزه انرژی و تکمیل زنجیره ارزش در کشور»، «توجه مضاعف به فعال‌سازی اقتصاد دریا به عنوان یکی از مزیت‌های مهم کشور»، «مساعدت و نقش‌آفرینی در جهت جبران عقب‌ماندگی‌ها در بخش مسکن»، «توجه به داشتن زمان‌بندی‌های دقیق در اجرای طرح‌ها» و «بهره‌گیری بیشتر از توان بخش خصوصی در پروژه‌ها و طرح‌ها» از جمله توصیه‌ها و نکات مطرح شده از سوی دکتر رئیسی به مدیران و فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء جهت ارتقاء کیفی و کمی عملکرد این قرارگاه بود.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت به نمایش گذاشتن جلوه‌های کارآمدی و نقاط قوت و پیشرفت کشور، تصریح کرد: صدور خدمات فنی- مهندسی به دیگر کشورها از سوی این قرارگاه از جمله اقدامات بسیار مهم و ارزشمند این قرارگاه و نماد و نمودی از کارآمدی، توانمندی، قدرت و قوت کشور است که تبیین آن می‌تواند برای مردم امیدآفرین باشد.

رئیسی در پایان ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای کشور و نیز شهدای مقاومت اسلامی فلسطین، تصریح کرد: امیدواریم به زودی شاهد پیروزی رزمندگان مقاومت در غزه باشیم و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و فتح و ظفر ملت فلسطین را در قدس شریف جشن بگیریم.

کد خبر: ۲۶۱٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ابوالفضل TR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      0 0
      سلام ۰ خدا قوت ۰ درخواست خدمت در قرار گاه خاتم الانبیا را دارم