۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
۲۷ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی در ۸ ماه امسال تعیین تکلیف شد
معاون بهره‌برداری سازمان اموال تملیکی:

۲۷ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی در ۸ ماه امسال تعیین تکلیف شد

معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از تعیین تکلیف ۲۷ هزار و ۸۹۹ میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی در هشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش بازار، سعید غلامی باغی اظهار داشت: امسال تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴۱ درصدی داشته است.

معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: سال گذشته در همین مدت حدود ۱۱ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان کالاهای این سازمان تعیین تکلیف شده بود که امسال با سرعت بخشی به تعیین تکلیف کالاها شاهد بهبود وضعیت هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین وضعیت تعیین تکلیف کالاها از طریق بازگشت به صاحبان اصلی آن صورت گرفته است گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از کالاهایی که در انبارهای این سازمان مانده بود از طریق تکمیل مدارک و مستندات به صاحبان اصلی آنها اعاده شد.

غلامی باغی اضافه کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که پنج هزار میلیارد تومان بوده است رشد ۲۴۹ درصدی را به همراه داشته است.

وی درباره فروش کالاها گفت: امسال پنج هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان از کالاهای این سازمان از طریق مزایده الکترونیکی، مذاکره و حراج خرده فروشی به فروش رفته است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است رشد ۱۰۷ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی عنوان کرد: روش‌های مختلفی از جمله اعاده، فروش، استرداد و انهدام در تعیین تکلیف کالاها در سازمان اموال تملیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در بخش استرداد نیز رشد ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم انهدام کالاها روند نزولی داشته است گفت: در گذشته کالاهایی که مرتبط با سلامت و بهداشت بودند در انبارها می‌مانند و به خاطر اینکه مدت زمان تعیین تکلیف آنها طول می‌کشید کالاها فاسد می‌شد از این رو در جهت سلامت و بهداشت جامعه منهدم می‌شد این در حالی است که اکنون شاهد کاهش وضعیت انهدام هستیم.

غلامی باغی خاطر نشان کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد در انهدام کالاهای این سازمان شاهد روند کاهشی هستیم.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha