۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
ایران جزو ده کشور برتر دارای بیشترین رشد بهروری در آسیا
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران اعلام کرد

ایران جزو ده کشور برتر دارای بیشترین رشد بهروری در آسیا

رئیس سازمان ملی بهره وری از قرارگیری ایران در بین ده کشور برتر آسیا در رشد بهره وری خبر داد و گفت: در بین استان‌ها نیز یزد، کرمان و مازندران از استان‌های پیشرو کشور در زمینه بهره وری هستند.

به گزارش بازار، میرسامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره وری با بیان اینکه در دهه نود عملکرد کشور در حوزه بهره وری مطلوب نبود، گفت: در برنامه ریزی‌ها قرار بود ۲ و هشت دهم درصد از رشد اقتصادی کشور ناشی از بهره وری باشد، اما در عمل با انحرافی قابل توجه فقط ۴ دهم درصد از این رشد، محقق شد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به طور متوسط حدود ۳ ممیز ۷ دهم درصد رشد اقتصادی از محل بهره وری محقق شده، افزود: برای جبران عقب ماندگی دهه نود، امیدوار به تداوم این روند تا پایان سال هستیم.

پیشوایی از قرارگیری ایران در بین ده کشور برتر آسیا در رشد بهره وری خبر داد و گفت: در بین استان‌ها نیز یزد، کرمان و مازندران از استان‌های پیشرو کشور در زمینه بهره وری هستند.

رییس سازمان ملی بهره وری با اشاره به اینکه در شاخص بهره وری خراسان شمالی در جایگاه چهاردهم کشور ایستاده است، افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده و توانمندی‌های این استان، به ویژه در بخشهایی، چون کشاورزی و آب، تکمیل و پیشروی مطلوب طرح‌های در دست اجرا تا پایان سال، عملکرد خراسان شمالی را در میان ۵ استان برتر کشور قرار خواهد داد.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha