۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
تنها ۱۱ درصد از نیاز کشور به چادر مشکی در داخل تولید می‌شود
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت:

تنها ۱۱ درصد از نیاز کشور به چادر مشکی در داخل تولید می‌شود

قزوین- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که تنها ۱۱ درصد از نیاز کشور در حوزه چادر مشکی در داخل تولید می‌شود گفت: چادر مشکی به عنوان یک کالای اصلی وارداتی در صدر الزامات تولید در کشور قرار گفته است و تا پایان امسال در تلاشیم تا ۵۰ درصد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین مدرس خیابانی ظهر پنج شنبه در بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت:  اگرچه تحریم‌ها مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد کرد و معضلات اقتصادی کشور را بیش از  گذشته به ما نشان  داد اما فرصتی برای تولید و حمایت از توانمندی های داخلی نیز فراهم کرد.

وی بیان کرد: به طور مثال در همین مدت بیش از ۱۵۰ درصد در تولید ماشین لباسشویی رشد داشته ایم و در تولید تلویزیون نیز شاهد رشدی ۵۰ درصدی بوده ایم اما در بخشی از صنایع و محصولات همچنان تا حد زیادی به کشورهای دیگر وابستگی داریم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به عنوان مثال امروز در تولید پارچه چادر مشکی در کشور دچار چالش هستیم که در تلاشیم با برنامه ریزی و حمایت از واحدهای فعال در این حوزه بتوانیم نیمی از نیاز کشور را در این حوزه تامین کنیم.

خیابانی عنوان کرد: در حال حاضر نیاز ما در تولید پارچه چادر مشکی سالانه ۹۰ میلیون متر مربع است که از میزان تنها ۱۰ میلیون متر مربع آن در داخل کشور تولید می شود که و مابقی این نیاز از طریق واردات تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایامی که کشور با مشکلات تحریم و کرونا درگیر بود توانستیم با همراهی خوب صنایع میزان تولیدات در صنعت پارچه و پوشاک تا هفت درصد افزایش دهیم و این روند قطعا با حمایت از فعالین این حوزه ادامه خواهد یافت.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر بتوانیم روند ایجاد شده در حوزه تولید را در بخش پارچه و پوشاک ادامه دهیم قطعا خواهیم توانست در آینده نه چندان دور به خودکفایی کامل در این حوزه دست پیدا کنیم.

خیابانی گفت: در شرایط امروز کشور باید بپذیریم که خودکفایی و قطع وابستگی از بیگانگان تنها راه نجات ما است که تحقق آن نیازمند همراهی مسئولین و مردم بوده که می تواند به توسعه و رونق تولید منجر شود.

وی افزود: با این دیدگاه تعطیل شدن حتی یک واحد صنعتی و تولیدی هم می تواند به بدنه صنعت ما خسارت وارد کند لذا باید مسئولین استانی در این زمینه دقت نظر داشته باشند که  هیچ واحدی نباید از چرخه فعالیت خارج شود.

کد خبر: ۲۶٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha