۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
قیر تولیدی در کشور قابل رقابت در بازار جهانی است| لزوم نوسازی ماشین‌آلات راه‌سازی
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

قیر تولیدی در کشور قابل رقابت در بازار جهانی است| لزوم نوسازی ماشین‌آلات راه‌سازی

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: به‌دلیل کیفیت خوب و مناسب قیر، شاهد عرضه این محصول در بازار جهانی و صادرات هستیم.

به گزارش بازار، محمدمهدی حیدری امروز (چهارشنبه) در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت قیر، آسفالت، سیمان و بتن، عایق ها و ماشین آلات وابسته اظهار داشت: در حوزه صادرات اقدامات خوبی انجام شده است و انجمن قیر در زمینه کیفیت و صادرات بسیار تلاش می کند.

وی افزود: ۳۰۰ هزار کیلومتر راه های مختلف در کشور وجود دارد که باید از آنها نگهداری شود، همچنین همه ساله نیز راه های جدید به این راه ها اضافه می شود.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بحث کیفیت روسازی راه‌ها برای وزارت راه و شهرسازی مهم است، گفت: در این زمینه سه موضوع نوسازی ماشین‌آلات، نیروی انسانی و کیفیت در تولیدات را دنبال می کنیم، زیرا کیفیت قیر برای تبدیل شدن به آسفالت بسیار مهم است.

وی عنوان‌کرد: در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، کارخانه های تولیدکننده باید گواهینامه دریافت کنند؛ در این راستا نزدیک به نیمی از ۱۰۰ واحد تولیدکننده قیر مورد تایید قرار گرفته اند و ما به مجموعه بخش خصوصی کمک می کنیم تا کیفیت قیر را افزایش دهند.

حیدری با اشاره به اینکه ارتقای قیر یکی از مسائل مهم در نوسازی آسفالت است، گفت: برای این امر نیازمند ارتقای کیفیت قیر هستیم که وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود کرده است، همچنین در ارتقای کیفیت، موضوع ماشین آلات راه سازی نیز مهم است.

وی خاطرنشان کرد: برای نوسازی ماشین آلات نیاز به کار بسیار زیادی وجود دارد، در همین راستا درصدد هستیم تا نوسازی ناوگان را افزایش دهیم.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تخصیص قیر در پروژه های دولت و وزارت راه و شهرسازی، گفت: خط تخصیص قیر از بورس کالا جداست و طبق مصوبه های مجلس، قیر تهاتر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد. ضمن اینکه در بورس کالا بحث تعیین قیمت و شفافیت در عرضه قیر دنبال می شود.

کد خبر: ۲۶۱٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha