۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
۸۰۰ مگاوات از تولید برق کشور از طریق انرژی‌های تجدید پذیر صورت می‌گیرد
مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو:

۸۰۰ مگاوات از تولید برق کشور از طریق انرژی‌های تجدید پذیر صورت می‌گیرد

ببران، مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو گفت: از جمله مباحثی که در وزارت نیرو به ویژه در حوزه برق مورد توجه جدی است، تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر است و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ مگاوات از تولید برق کشور از طریق انرژی‌های تجدید پذیر است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، صدیقه ببران مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از عملکرد وزارت نیرو در پویش هفتگی «الف، ب، ایران» تقدیر کردند، گفت: این پویش از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است و تاکنون نیز ادامه داد و در حقیقت از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در سال جهش تولید محسوب می‌شود.

وی افزود: دکتر اردکانی وزیر نیرو گزارشی را به رهبر معظم انقلاب ارائه کرد و مقام معظم رهبری در پاسخ با بیان اینکه خداوند ان شالله توفیق دهد و شما را کمک کند از عملکرد وزارت نیرو تقدیر کرد.

وی با اشاره به میزبانی وزارت نیرو از دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در شنبه گذشته اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهور در جلسه با مدیران ارشد وزارت نیرو تأکید کرد مسئولیت و امور مربوط به وزارت نیرو جزو مهم‌ ترین مسائل کشور است و مسئله آب و برق به عنوان پیش نیازهای اصلی توسعه تعیین کننده هستند. آقای جهانگیری از عملکرد کارکنان وزارت نیرو به ویژه در حوزه برق تشکر بسیار کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو با بیان اینکه در حضور معاون اول رئیس جمهور، از دو کتاب رونمایی شد، عنوان کرد: کتاب اولین‌های برقی است که شامل ۱۰ موفقیت بزرگ و دستاورد مهم صنعت برق ایران می‌شود. همچنین کتاب وعده‌ای که وفا شد دومین کتاب منتشر شده است که گزارشی از پویش هر هفته الف، ب، ایران است که راجع به ۲۲۷ طرحی که در ۳۱ استان کشور به بهره برداری رسیده است، توضیح می‌دهد.

وی درباره اقدامات جدید وزارت نیرو گفت: در توانیر، مرکز پایش صنعت برق در چارچوب هشتمین هفته از پویش هر هفته الف، ب، ایران افتتاح شد. کار این مرکز پایش آنلاین شاخص‌های استراتژیک شرکت‌های زیر مجموعه مصرف برق است که شبکه را کنترل می‌کند و کاربرد اصلی آن نیز تنظیم بار و مدیریت توزیع است که نهایتاً منجر به جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته و افزایش کیفیت برق رسانی می‌شود.

ببران ادامه داد: همزمان با افتتاح این مرکز، بهره برداری از پروژه ۲۱ مگاواتی ظرفیت نیروگاه شهید بسطامی شاهرود صورت گرفت که به صورت ویدیو کنفرانس انجام شد و اعتبار این پروژه ۵. ۵ میلیون یورو است. با افتتاح این پروژه در حقیقت راندمان تولید این واحد از ۳۴ درصد به ۳۶ درصد می‌رسد که این مقیاس راندمانی عدد قابل توجهی است زیرا می‌تواند از خاموشی برق ۸۰ هزار نفر جلوگیری کند.

وی از دیدار وزیر نیرو با سرپرست وزارت خارجه کشور افغانستان خبر داد و بیان کرد: طرف ایرانی رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، وزیر نیرو است و در این راستا، این دیدار صورت گرفت که گفتگوهای بسیار سازنده‌ای برای توسعه روابط اقتصادی مطرح شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو اظهار کرد: پیشنهاد برگزاری دو نمایشگاه برای عرضه ظرفیت‌های خدمات فنی و مهندسی ایران در کابل هرات و برگزاری اجلاس ششم کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی کشور از مهم ‌ترین محورهای این گفت و گو بود. همچنین سند جامع همکاری‌های درازمدت دو کشور امسال نهایی می‌شود.

وی در تشریح بخش دیگری از مباحث مطرح شده در این دیدار بیان کرد: افتتاح قطعه سوم راه آهن خاک - هرات از اواخر پاییز امسال، افزایش ظرفیت صادراتی برق به افغانستان و آمادگی برای رفع تأمین مالی پروژه‌ها از جمله دیگر موضوعاتی بود که در دیدار وزیر نیرو با سرپرست وزارت خارجه افغانستان مطرح شد.

صدیقه ببران با اشاره به اینکه هفته نخست تیرماه در هر سال هفته صرفه‌جویی مصرف آب و انرژی مطرح بوده است، عنوان کرد: وزارت نیرو در این هفته به دنبال هماهنگی برنامه‌های استانی، جذب مشارکت مردمی و مشارکت سازماهای مرد نهاد و فعالان اجتماعی است تا شاهد ترویج استفاده صحیح از دو منبع حیاتی آب و انرژی باشیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو با تأکید بر اینکه در وزارت نیرو هیچ پروژه جدیدی افتتاح نمی‌شود مگر اینکه پیوست‌های زیست محیطی آن لحاظ شود، اظهار کرد: از جمله مباحثی که در وزارت نیرو به ویژه در حوزه برق مورد توجه جدی است، تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر مانند انرژی‌های خورشیدی و بادی است و در این زمینه طرح‌های توسعه‌ای زیربنایی مهمی انجام شده است. در حال حاضر بیش از ۸۰۰ مگاوات از تولید برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر است.

کد خبر: ۲۶٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha