۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
چالش همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۳

چالش همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۳

مخالفت مجلس با اولین بودجه برنامه هفتم در حالی رقم خورد که مجلس به تازگی بررسی برنامه هفتم را به پایان رسانده و این لایحه هم‌اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: مجلس کار کارشناسی خود را انجام داده و نمایندگان اعتقاد داشتند منابعی که به مجلس ارائه شده منابع پایداری نیستند از طرفی هم میزان تطابق با برنامه هفتم را ضعیف می‌دیدند و بر روی بحث مالیات‌ها و افزایش مالیات‌ها حرف داشتند و معتقدند بیش از آنچه مدنطر بوده افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به شروع بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس، دولت مکلف شده تا یک هفته بعد لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند و براساس این ارائه آن ضعف‌هایی که نمایندگان پیش‌تر پیش‌بینی کردند را برطرف کنند.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره این موضوع که قرار بود دولت برای بازنشستگان پنجاه همت در نظر بگیرد، اما نمایندگان از این موضوع قانع نشدند و اعلام کردند این موضوع باید به‌صورت کتبی ارائه شود، اظهار کرد: پیشنهاد نمایندگان این بود که دولت مکتوب این موضوع را بنویسد که آقای منظور به صورت مکتوب آن را نوشت.

حاجی‌بابایی بیان کرد: ما یک جلسه پنج ساعته با دیوان محاسبات گذاشتیم و همه جوانب را حساب کردیم لذا ۵۶ همت نیاز است با توجه به اینکه هفت همت درخود لایحه پیش‌بینی شده بود توافق شد که پنجاه همت هم انجام بپذیرد تا آن چهل درصد اجرا شود.

وی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ ایراداتی وجود دارد مثل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که قبلا مصوب شده بود، اما الان با مقداری مشکل مواجه است.

کد خبر: ۲۶۱٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha