۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
با تخلف ارزی چای دبش چند دستگاه خودرو برقی می توان وارد کرد؟
بازار بررسی کرد:

با تخلف ارزی چای دبش چند دستگاه خودرو برقی می توان وارد کرد؟

با اختلاس چای دبش می توان ۷۷ هزار و ۲۶۹ دستگاه خودرو ام جی ۵ برقی ویژه ناوگان تاکسیرانی با قیمت ۳۸ هزار و ۸۲۵ دلار به کشور وارد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: چند روزی است که اختلاس ۳ میلیارد دلاری چای دبش تیتر یک رسانه ها شده است، همزمان با این مساله متولیان صنعت خودرو مدعی عدم تامین ارز برای واردات و حتی تولید هستند. عدم تامین ارز مورد نیاز صنعت و بازار خودرو بزودی می تواند التهاب جدید در بازار ایجاد کند. به تازگی جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم تامین ارز برای واردات خودرو گفته است؛ معتقدم در کشور ارز وجود داشته و آن را به واردات خودرو تخصیص نمی دهند.

باتوجه به اینکه وزارت صمت توجه ویژه به واردات خودروهای برقی دارد، سوالی مطرح می شود که با ۳ میلیارد دلار چند دستگاه تاکسی برقی جهت تحقق وعده وزیر صمت برای عرضه ۱۰۰ هزار دستگاهی محصول به این ناوگان حمل و نقل عمومی می توان وارد کرد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا یکی از تاکسی های برقی پر فروش بازار اروپا را انتخاب کنیم. اگر به بررسی وضعیت بازار این خودروها در اروپا به پردازید متوجه خواهید شد که یکی از با کیفیت ترین و ارزان ترین خودروهای برقی ویژه تاکسیرانی، ام جی ۵ برقی است.

در حال حاضر این خودرو در بازارهای اروپا با قیمت ۳۸ هزار و ۸۲۵ دلار عرضه می شود، با در نظر داشتن بودجه ۳ میلیارد دلاری می توان ۷۷ هزار و ۲۶۹ دستگاه از این خودرو به کشور وارد کرد. در صورت انجام این موضوع هم وعده وزیر صمت برای عرضه ۱۰۰ هزار دستگاه تاکسی برقی تحقق خواهد یافت و هم اینکه ناوگان تاکسیرانی به یک محصول برقی با کیفیت، ایمن و دارای فناوری های روز تجهیز خواهد شد.

در پایان باید ذکر کرد که ام جی ۵ برقی یکی از بهترین ناوگان تاکسیرانی انگلیس در سال جاری معرفی شده است، هرچند که واردات تعداد خودرو مذکور حدود ۳ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد.

کد خبر: ۲۶۱٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha