۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
لغو روادید ۳۲ کشور به تصویب دولت رسید
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

لغو روادید ۳۲ کشور به تصویب دولت رسید

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: نمایشگاه شکوه پارس دی ماه در پکن برگزار می‌شود و این نمایشگاه می‌تواند در معرفی تاریخ و تمدن ایران و جذب گردشگران چینی نقش مهمی داشته باشد.

به گزارش بازار، عزت الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهاد وزارت گردشگری برای لغو روادید ۳۲ کشور در هیات دولت به تصویب رسید و لغو یک‌طرفه روادید با اولویت‌هایی که وزارتخانه مشخص کرده بود، امروز در دولت تصویب شد.

وی افزود: دولت تصمیم دارد درهای کشور را به روی دنیا باز کند. زمانی ما فقط شعار می‌دهیم اما زمانی عمل می‌کنیم. این تصمیم بسیار شجاعانه و مدبرانه‌ای بود که دولت گرفت. ما با مردم دنیا کار داریم و این لغو یک‌طرفه روادید در واقع حرف زدن با مردم دنیاست.

ضرغامی ادامه داد: جمهوری اسلامی نشان داد که آمادگی دارد درها را به روی مردم دنیا باز کند و تسهیلات بیشتری برایشان فراهم کند تا مردم دنیا بتوانند به راحتی به کشور ما بیایند و از مزیت‌های آن استفاده کنند در کنار آن بسیاری از تبلیغات منفی، شایعات و ایران‌هراسی که امروز یکی از ترفندهای نظام استکباری است، خنثی شود.

ضرغامی گفت: برگزاری نمایشگاه شکوه پارس دی ماه در پکن برگزار می شود و مجوز خروج یازده قلم شی تاریخی ارزشمند از دوره عصر آهن تا دوره صفویه که اشیا بسیار ارزشمندی هستند با مراقبت کامل صادر شده و مقرر شد که دولت چین این هزینه ها را تقبل کند.

وزیر میراث فرهنگی گفت: این نمایشگاه تاریخ و تمدن ایران را به کشور بزرگ چین معرفی می‌کند و در جذب گردشگران چینی که بازار مهمی است، تاثیر گذار است و نقش مهمی خواهد داشت و متقابلا بر اساس تفاهمی که با چین داشتیم نمایشگاهی هم آنها در موزه ملی ایران برگزار خواهند کرد، برگزاری این نمایشگاه برای معرفی تاریخ و تمدن ایران و ترویج مزیت های نسبی کشورمان در حوزه گردشگری بسیار موثر است.

وی افزود: سالهاست که اتحادیه اروپا با ویزای شینگن یک یکپارچگی در حوزه ارتباطات و گردشگری ایجاد کرده است و اخیر کشورهای حاشیه خلیج فارس هم چنین ویزای برای خودشان تعریف کردند خوب است که این دولت با تدبیر و شجاعت با استفاده از اهمیت گردشگری چنین اقداماتی را انجام دهد .

ضرغامی گفت:من روی گردشگری تاکید دارم چون نگاه ما این است که گردشگری حق همه مردم دنیا است و ایران به لحاظ تاریخی، طبیعت، اکوتوریسم ، مردم مهمان نوازی و گردشگری سلامت از دیدینی ترین کشور هاست .

کد خبر: ۲۶۱٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha