۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
۸۰۰ هزار قطعه در صنعت نیروگاهی ساخت داخل شد
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی:

۸۰۰ هزار قطعه در صنعت نیروگاهی ساخت داخل شد

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: طی پنج سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار قطعه استراتژیک نیروگاه‌های حرارتی توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

به گزارش بازار، ناصر اسکندری، معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی، در بیست و چهارمین گردهمایی کانون‌های بازنشستگان صنعت آب و برق به میزبانی شرکت برق حرارتی با بیان اینکه پیشرفت صنعت برق، حاصل تلاش شبانه‌روزی افرادی است که اکنون بازنشسته شده‌اند، افزود: طی پنج سال گذشته در مجموعه صنعت برق حرارتی کشور بیش از ۸۰۰ هزار قطعه استراتژیک ساخت داخل شده است که این مهم حاصل آموزش‌های کارکنان با تجربه به نیروهای جدید بوده است و امیدواریم این نهضت ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بدنه صنعت برق نیاز به توانمندسازی از طریق مستندسازی و ثبت تجریبات صنعتگران این حوزه جهت بهره‌مندی نسل جدید دارد.

اسکندری با اشاره به اینکه در بخش تولید برق حرارتی کشور با موجود زنده‌ای به نام نیروگاه سر و کار داریم که پیوسته به مراقبت احتیاج دارد، اظهار کرد: در گذشته حوزه نیروگاهی وابستگی شدیدی به خارج از کشور داشت اما در حال حاضر ۹۱ درصد قطعات نیروگاهی در کشور توسط متخصصان داخلی تولید می‌شود که این موفقیت حاصل جسارت و تصمیم‌ گیری‌های به موقع و تجربه نیروهای متخصصی بوده است که هم اکنون از صنعت برق بازنشسته شده‌اند.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی اضافه کرد: نیروگاه‌های سراسر کشور در پیک تابستان امسال با آمادگی ۹۹ درصدی در مدار تولید بودند، درحالی است که این عدد در جهان ۹۵ درصد است.

اسکندری بر برنامه‌ریزی جهت بهره‌مندی جوانان از تجربیات بازنشستگان صنعت آب و برق تاکید کرد و گفت: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت برق مثبت بوده است و بازنشستگان می‌توانند با قرارگیری در کنار این شرکت‌ها پیشرفت‌های بزرگی را در صنعت آب و برق رقم بزنند.

کد خبر: ۲۶۱٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha