۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
چند قرارداد کلان تولید بار اول در صنعت نفت امضا می‌شود
برگزاری دومین همایش پتروتک در هفته آینده

چند قرارداد کلان تولید بار اول در صنعت نفت امضا می‌شود

کلانتری‌رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تأکید بر حمایت‌های وزارت نفت از اقدام‌های نوآورانه، از امضای چند قرارداد کلان تولید بار اول در چهار شرکت اصلی وزارت نفت در دومین همایش پتروتک خبر داد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: عظیم کلانتری‌اصل در نشست خبری دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتک) که هفته آینده برگزار می‌شود، اظهار کرد: دومین کنفرانس پتروتک با همکاری تمام ارکان زیست‌بوم فناوری و با مشارکت و حمایت معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، پارک توسعه فناوری و چهار شرکت اصلی وزارت نفت همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آیین گشایش دومین رویداد پتروتک روز سه‌شنبه هفته آینده (۲۸ آذرماه) با حضور مقام‌های عالی‌رتبه کشور و صنعت نفت برگزار خواهد شد، گفت: چهار نشست تخصصی درباره نیازهای فناورانه و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای چهار شرکت اصلی وزارت نفت در عصر روز سه‌شنبه (۲۹ آذرماه) و صبح روز چهارشنبه (۳۰ آذرماه) برگزار می‌شود که این نشست‌ها نسبت به سال گذشته تخصصی‌تر شده است و اهداف مشخصی را دنبال می‌کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: توسعه دانش‌فنی زنجیره ارزش پتروشیمی از مسائل اصلی کشور است که اقدام‌های بسیار مطلوبی در این زمینه انجام شده است. همچنین مسائل مرتبط با محیط زیست و ارتقای عملکرد صنعت با این هدف نیز در این رویداد بررسی می‌شود.

کلانتری‌اصل تأکید کرد: اقدام‌های بسیار مطلوبی در دوسال گذشته همسو با سیاست‌های دولت در زمینه افزایش ظرفیت خدمات فنی‌مهندسی انجام شده است و حمایت‌های خوبی نیز از اقدام‌های نوآورانه انجام خواهد شد.

وی از امضای چند قرارداد کلان تولید بار اول در چهار شرکت اصلی وزارت نفت در دومین همایش پتروتک خبر داد.

مسیر صادرات تجهیزات نفتی هموار می‌شود

در ادامه این نشست غلامرضا خوانساری، دبیر صدور خدمات فنی و مهندسی، نیز درباره اهداف حضور شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی افزود: صنعت نفت دارای ظرفیت صادراتی مناسبی در زمینه تجهیزات و احداث پالایشگاه‌های فراسرزمینی است، حال آنکه با همکاری معاونت بین‌المللی و چهار شرکت اصلی گروه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایجاد شد تا مسیر صادرات تجهیزات صنعت نفت آسان‌تر دنبال شود.

خوانساری، دبیر صدور خدمات فنی و مهندس: تاکنون ۲۰ میلیون کاتالیست به روسیه صادر شده است و احداث پالایشگاه‌های فراسرزمینی در کشورهایی نظیر ونزوئلا رو به گسترش است

خوانساری تصریح کرد: تاکنون ۲۰ میلیون کاتالیست به روسیه صادر شده است و احداث پالایشگاه‌های فراسرزمینی در کشورهایی نظیر ونزوئلا رو به گسترش است.

او همچنین توضیح داد: در این نمایشگاه قرار است دستاوردها، چالش‌های شرکت‌های صادرکننده تجهیزات نفت، بررسی و با برنامه‌های مدونی که تدوین شده است در راستای تسهیل مسیر صادرات گام برداریم.

خوانساری در ادامه گفت: ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا جنوبی و کشورهای مستقل مشترک المنافع، یکی از مقاصد صادراتی خدمات فنی مهندسی ایران است که باید تقویت ارتباط با آن‌ها محقق شود.

وی افزود: لازم به ذکر است که بحث آینده پژوهی خدمات فنی مهندسی نیز از دیگر محورهای حضور شرکت‌های صادرکننده خدمات و مهندسی در این نمایشگاه به حساب می‌آید.

دومین نمایشگاه و همایش مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت از مسیر راهکارهای فناورانه و نوآورانه (پتروتک) ۲۸ آذرماه به مدت سه روز همزمان با هفته پژوهش به‌منظور حمایت از تولید دانش‌بومی کشور به میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha