۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
دولت خرید تضمینی ذرت تولید داخل را آغاز کند
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت خرید تضمینی ذرت تولید داخل را آغاز کند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: برای ایجاد انگیزه و حمایت از کشت ذرت به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده ایم تا طی روزهای آینده نشست شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی را برگزار کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص ارسال نامه به وزیر جهاد کشاورزی به منظور خرید تضمینی ذرت تولید داخل، گفت: ذرت یکی از محصولات مهم و استراتژیک در حوزه تولید گوشت سفید و قرمز است و خوشبختانه بسیاری از کشاورزان علاقه‌مند به تولید این محصول هستند و بخشی از اراضی خود را به کشت این محصول اختصاص می‌دهند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ایجاد انگیزه و حمایت از کشت ذرت به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده ایم تا طی روزهای آینده نشست شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی را برگزار و با احتساب هزینه کاشت، داشت و برداشت و همچنین سود متعارف نرخ خرید تضمینی ذرت تولید داخل را تعیین کند.

وی عنوان کرد: کشاورزان خوشبختانه ذرت با کیفیت خوبی را تولید می‌کنند اما با ذرت وارداتی با توجه به هزینه تولید بالا اختلاف قیمت زیادی دارد، باید به نحوی اقدام کنیم که تولید متوقف نشود و این روند ادامه پیدا کند تا شاهد کاهش وابستگی به واردات این محصول استراتژیک در تامین نهاده‌های دامی باشیم.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha