۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
به زودی راننده‌ها می‌توانند خودشان بارنامه صادر کنند
معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار:

به زودی راننده‌ها می‌توانند خودشان بارنامه صادر کنند

حاجی جعفری، معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار از صدور بارنامه توسط راننده با مصوبه هیئت مقررات زدایی تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش بازار، محمد رضا حاجی جعفری، معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: با حذف شرکت‌های خود اتکایی با مصوبه هیئت مقررات زدایی و با همکاری سازمان راهداری مقرر شد طی دو هفته آینده ضابطه و بخشنامه مربوط به صدور بارنامه توسط راننده ابلاغ شود.

حاجی جعفری گفت: در راستای تسهیل شرایط برای صدور بارنامه برخط و با اجرایی شدن مصوبه هیئت مقررات زدایی هر راننده می‌تواند بارنامه صادر کند.

معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: هر راننده با ثبت یک شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها و سپردن ۵ میلیارد تومان وثیقه یا معرفی ماشین خود به عنوان وثیقه می‌تواند بارنامه صادر کند و این اتفاق بزرگی برای تمهید صدور بارنامه توسط راننده است.

پیش از این صدور بارنامه توسط شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند و خود اتکایی و باربری‌ها انجام می‌شدکه در راستای تسهیل صدور مجوزها هیئت مقررات زدایی سازمان راهداری را مکلف کرده بود تا شرایط ارایه مجوز شرکت‌های بزرگ مقیاس را حذف کند. اما سازمان راهداری تعداد ناوگان ملکی مورد نیاز برای تاسیس انواع شرکت‌های حمل و نقل را تا ۵۰ درصد کاهش داد، ولی شروط برای دریافت این مجوز را حذف نکرد.

بنابر آمار از حدود ۴۷۰۰ شرکت حمل و نقل فعال فقط ۳۰ شرکت بزرگ مقیاس هوشمند تاکنون موفق به اخذ مجوز فعالیت شده اند.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha