۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
کمیسیون تلفیق در خصوص موضوع بازنشستگان مصوبه اصلاحی داشته است
نماینده مردم تنکابن در مجلس:

کمیسیون تلفیق در خصوص موضوع بازنشستگان مصوبه اصلاحی داشته است

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق در خصوص موضوع بازنشستگان مصوبه اصلاحی داشته است، گفت: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده قابلیت اصلاح دارد.

به گزارش بازار، سیدشمس الدین حسینی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۳ برای اولین بار بر اساس ماده ۱۸۲ آئین نامه داخلی مجلس تدوین شده و این نخستین بار است که ما لایحه را دو مرحله ای برگزار می کنیم.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین مواردی که در لایحه بودجه رسیدگی می کنیم از مواردی باشد که در آئین نامه داخلی مجلس آمده باشد. در مرحله اول باید موارد سقف منابع بودجه عمومی، ترازهای عملیاتی، سرمایه ای- مالی، فروض منابع و مصارف را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: برخی مخالفان عنوان می کنند که مصارف را دولت ارائه نکرده با رد کلیات نمی توان انتظار داشت که مصارف ارائه شود پس ما بایستی در چارچوب آنچه در آئین نامه داخلی است رسیدگی های خود را انجام دهیم که بنده ندیدم مخالفان احکام را مورد نقد قرار دهند.

حسینی تصریح کرد: همچنین باید در نظر داشت که ما قانون الحاق ۳ را در دستورکار داریم که برخی از احکام آنجا آمده است. در تمام نقدها امده بود که دولت درآمدهای بودجه را افزایش داده و شیب واگذاری دارایی های خود را کم کرده است این مسئله در جهت اصلاح ساختار بودجه بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با طرح این سوال که برخی انتظار دارند درآمدهای نفتی خود را افزایش دهند، گفت: تلاش دولت در حوزه درآمدهای مالیاتی نیز این است که از طریق افزایش پوشش مالیاتی درآمد خود را افزایش دهد فقط یک مورد افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده است که این مسئله در رسیدگی جزئیات قابل اصلاح است.

وی با اشاره به اظهارات نمایندگان در خصوص بخش بازنشستگان، تاکید کرد: این موضوع در کمیسیون تلفیق تصویب شد که باید در حوزه بازنشستگان به گونه ای اصلاحات صورت گیرد که ۵۰ همت به حکم موردنظر اضافه شود و مصوبه کمیسیون تلفیق نیز در همین راستا است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فروض بودجه نیز مناسب است و این ابتکار مجلس بوده که به این ترتیب فروض را از دولت خواسته است.

حسینی تاکید کرد: خواهش من این است به کلیات رأی مثبت دهیم و وقت و زمان را از دست ندهیم و بر مصوبات کمیسیون تلفیق پافشاری داشته باشیم.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha