۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
افزایش ۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی فشار بر تولید است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش ۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی فشار بر تولید است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، افزایش ۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی را موجب افزایش فشار بر تولید دانست و گفت: همچنین محل منابع درآمدی و مصارف هدفمندی یارانه‌ها نیز که رقمش ۷۵۰ میلیارد تومان است، مشخص نیست.

به گزارش بازار، محمد باقری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ با اشاره به اهمیت سند ارائه شده از سوی دولت عنوان کرد: در بخش منابع بیشترین درآمد مربوط به افزایش درآمدهای مالیاتی و گمرکی با ۴۰ درصد بوده و وابستگی به درآمدهای نفتی ۲۴ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم بناب در مجلس با بیان اینکه البته این موضوع بدون در نظر گرفتن منابع هدفمندی یارانه‌ها است، افزود: این یعنی تمام فشاری که بر تولید و اصناف در سال ۱۴۰۲ وارد شد، در سال آینده ۴۰ درصد دیگر افزایش پیدا می‌کند یعنی اگر در سال ۱۴۰۲، ۶۰ میلیون تومان مالیات می‌داد سال آینده باید ۱۰۰ میلیون تومان مالیات بدهد، یا اگر واحد تولیدی یک میلیارد تومان مالیات داده سال آینده باید یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کند.

وی ادامه داد: مجلس مصوب کرده که پایه‌های مالیاتی به چه میزان افزایش پیدا کند و این افزایش ۴۰ درصدی که در بودجه ۱۴۰۳ آمده باید مشخص شود از کدام بخش گرفته خواهد شد.

باقری با بیان اینکه کمیسیون تلفیق بودجه ۶ نقطه قوت و ۸ نقطه منفی را برای لایحه دولت احصاء کرده است، ادامه داد: ۷۵۰ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها دیده شده است که مشخص نیست از کدام منابع تأمین خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: متأسفانه عدم شفاف‌سازی در این حوزه نگرانی‌هایی را به وجود آورده کخه مشخص نیست این ۷۵۰ میلیارد تومان قرار است از کجا تأمین و در کجا هزینه شود، من نمی‌گویم که قرار است بنزین و گازوئیل گران شود ولی دولت باید به صورت مشخص منابع و مصارف را معلوم کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه نکته مهم بعدی کسری هدفمندی یارانه‌ها است، اضافه کرد: در شرایطی که منابع مشخص نباشد با کسری مواجه خواهیم شد و عملاً منجر به تعطیلی پروژه‌های عمرانی و تورم می‌شود.

باقری اضافه کرد: با ۳۰۰ هزار تومان نمی‌شود یارانه به مردم پرداخت کرد، اگر می‌خواهیم یارانه واقعی به مردم بدهیم باید بالغ بر ۲ الی ۳ میلیون تومان به مردم یارانه پرداخت کنیم.

کد خبر: ۲۶۱٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha