۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
افزایش تولید و ذخیره‌سازی گاز در شمال شرق کشور

افزایش تولید و ذخیره‌سازی گاز در شمال شرق کشور

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از افزایش تولید گاز در این مجموعه و ذخیره‌سازی بیشتر در مخزن شوریجه خبر داد.

به گزارش بازار، یحیی فیضی در این باره گفت: همزمان با آغاز سال جدید کارگروه تحقق شعار سال در این شرکت با حضور همه کارکنان سطوح عملیاتی، مهندسی. مالی و ستادی تشکیل شد تا راهکارهای عملی برای تحقق منویات رهبر انقلاب در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های پالایشگاه به‌ویژه بخش تولید گاز و تعمیر و نگهداشت تجهیزات و تاسیسات محقق شود.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و در روزهای گرم امسال، روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز به مخزن زیرزمینی شوریجه تزریق و از ابتدای سال تاکنون دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در این مخزن ذخیره شده است که پشتیبان مناسبی برای پایداری تولید در فصل زمستان و روزهای سرد پیش رو خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تاکید کرد: ذخیره‌سازی گاز امسال نسبت به پارسال با توجه به تلاش شبانه‌روزی کارکنان نزدیک به ۱۵ درصد رشد داشته که بیانگر تحقق شعار سال و رشد تولید در این مجتمع گازی است.

فیضی ادامه داد: مدت تعمیرات اساسی این شرکت نیز با برنامه‌ریزی مناسب و با کوشش کارکنان ۴۰ روز کمتر از پارسال و در پایان شهریورماه پایان یافت و همین موضوع سبب افزایش تولید و کاهش هزینه‌های مرتبط در حوزه تعمیرات شده است.

وی با اشاره به اینکه همه واحدهای عملیاتی این پالایشگاه در آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی در زمستان هستند، اظهار امیدواری کرد که با افزایش تولید و با رعایت الگوهای مصرف از سوی هموطنان ، در زمستان پیش رو مشکلی از بابت تامین گاز وجود نداشته باشد.

کد خبر: ۲۶۱٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha