۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
محصولات کشاورزی استان سمنان ۳۱ میلیون دلارارز وارد کشور کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان در گفتگو با بازار:

محصولات کشاورزی استان سمنان ۳۱ میلیون دلارارز وارد کشور کرد

سمنان- قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از از صادرات محصولات کشاورزی در این استان به ارزش ۳۱ میلیون دلار در سال گذشته خبر داد

محمد رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، از از صادرات محصولات کشاورزی در این استان به ارزش ۳۱ میلیون دلار در سال گذشته خبر داد و گفت: بخش عمده ای بخش عمده‌ای از این محصولات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

وی افزود: ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی استان سمنان را جنگل و ۳.۸ میلیون هکتار از اراضی این استان را مراتع و ۵.۲ میلیون هکتار از مساحت استان سمنان شامل بیش از ۵۰ درصد از اراضی این استان، بیابانی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اعلام اینکه سمنان هفتمین استان از نظر وسعت و سی امین استان ازنظر جمعیت به شمار می رود افزود: تنها دو درصد از مساحت ۹.۷ میلیون هکتاری استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

قاسمی از تولید بیش از یک میلیون و ۷۰۰هزار تن محصول در استان خبرداد و تشریح کرد: استان سمنان با دارا بودن بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی، انواع محصولات کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این محصولات مازاد بر نیاز مردم این استان است.

وی با بیان اینکه این محصولات در ۸۷ هزار هکتار اراضی زراعی، ۷۰ هزار هکتار اراضی باغی تولید شده و ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان آیش است، ابراز کرد: این استان سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن انواع محصولات دامی و ۴۸۰هزار تن محصولات باغی تولید می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه گفت: ۹۲۰ هزار تن از مجموع ۱.۷ میلیون تن محصولات کشاورزی که سالانه در استان سمنان تولید می‌شود، مربوط به بخش زراعت است.

قاسمی بر سیاست توسعه سطح کشت گلخانه‌ای در این استان تاکید کرد: امروز مساحت گلخانه‌های استان سمنان به بیش از ۱۵۵ هکتار رسیده است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی درخصوص بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی و توسعه کشت در فضای بسته و کنترل شده، در نظر داریم سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ هکتار سطوح گلخانه‌های استان سمنان را افزایش دهیم.

کد خبر: ۲۶۱٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha