۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
ارمنستان؛ هفتمین اقتصاد جهان از حیث رشد تولید ناخالص داخلی ۲۰۲۳+جدول رتبه بندی
صندوق بین المللی پول گزارش داد؛

ارمنستان؛ هفتمین اقتصاد جهان از حیث رشد تولید ناخالص داخلی ۲۰۲۳+جدول رتبه بندی

صندوق بین المللی پول با انتشار گزارش پایان سال خود، اسامی اقتصادهای برتر جهان از حیث نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ صندوق بین المللی پول با انتشار گزارش پایان سال خود، اسامی اقتصادهای برتر جهان از حیث نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، کشور ماکائو با ۷۴.۴ درصد، بیشترین میزان تولید ناخالص داخلی در جهان را به خود تخصیص داده است. این کشور تحت قیمومیت چین قرار داشته و به عنوان یکی از بزرگترین مراکز رو به رشد تفریحی در آسیا شهرت یافته است. تا جاییکه از ماکائو به عنوان لاس وگاس آسیا یاد می شود.

کشور گویانا واقع در سواحل شمال شرقی آمریکای جنوبی که به تازگی شاهد کشف منابع عظیم نفتی مورد مناقشه با ونزوئلا بوده نیز با ۳۸.۴ درصد رشد تولید ناخالص داخلی، در رتبه دوم اقتصادهای رو به رشد جهان در سال ۲۰۲۳ ایستاده است. سرمایه گذاری شرکت های بزرگ نفتی آمریکایی از جمله اکسون موبیل در گویانا طی ماه های گذشته، منجر به روان شدن سیل سرمایه گذاری خارجی و نهایتا رشد اقتصادی این کشور شده است.

Infographic: The Fastest-Growing Economies in 2023 | Statista

رتبه های بعدی در رتبه بندی تولید ناخالص داخلی جهان نیز به کشورهای لیبی (۱۲.۵ درصد)، مالدیو (۸.۱ درصد)، ساموئا (۸ درصد)، فیجی (۷.۵ درصد)، ارمنستان (۷ درصد) و موزامبیک (۷ درصد) تعلق گرفته است.

کد خبر: ۲۶۱٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha