۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
خسارت ۷۰۰ میلیاردی حریق به پالایشگاه بیرجند

خسارت ۷۰۰ میلیاردی حریق به پالایشگاه بیرجند

آتش سوزی در مینی پالایشگاه بیرجند که کمتر از یک سال از بهره برداری آن می گذرد موجب خسارت ۷۰۰ میلیارد تومان به این پالایشگاه شد.

به گزارش بازار، روز گذشته حادثه آتش سوزی در واحد تولید هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به وقوع پیوست. ۲۲ مخزن در این مجموعه قرار داشته که از این میزان ۱۵ مخزن میعانات گازی دچار حریق شده است.

بر اساس اطلاعات موجود در این مینی پالایشگاه انواع هیدروکربن سبک و سنگین به ظرفیت سالیانه ۱۲۵ هزار تن، تولید انواع روغن صنعتی به ظرفیت سالیانه ۵۰ هزار تن، انواع ضد یخ به ظرفیت سالیانه ۴۰ هزار تن و میعانات گازی شیرین شده به ظرفیت سالیانه ۱۲۰ هزار تن تولید می‌شود.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در ارتباط تلویزیونی در رابطه با این آتش سوزی گفت: آتش سوزی در ساعات اولیه در حال مهار شدن بود اما متأسفانه ماهیت این میعانات گازی به گونه‌ای بود که باعث توسعه آتش شد.

به گفته وی با فاصله ۵۰۰ متری برای حفظ جان آتش نشانان و تیم‌های امدادی ناچار شدیم که منطقه را تخلیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اثر سوختن میعانات گازی شدت حرارت زیاد بود و ۱۵ مخزن منفجر شد، تصریح کرد: ۱۸ مخزن پر در این مینی پالایشگاه وجود داشته است.

مینی پالایشگاه یا واحد تولید هیدروکربن سبک و سنگین در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند سال گذشته به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۹ آغاز شده و مرحله اول آن با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان در بخش خصوصی، افتتاح شد.

اکنون برآوردها حاکی از آن است که بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به این مینی پالایشگاه وارد شده باشد.

کد خبر: ۲۶۱٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha