۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
تجربیات ایران و ژاپن در زمینه بازآفرینی شهری به اشتراک گذاشته می‌شود
دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران:

تجربیات ایران و ژاپن در زمینه بازآفرینی شهری به اشتراک گذاشته می‌شود

خورسند، دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران از به اشتراک‌گذاری تجربیات دو کشور ایران و ژاپن در زمینه بازآفرینی شهری در بافت‌های ارزشمند تاریخی کشورمان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر از آغاز همکاری ایران و ژاپن برای اجرای طرحی مشترک در بافت‌های فرسوده و تاریخی خبر داد و گفت: در ادامه فعالیت بهتاب ۱ و ۲ که به مطالعه و مقاوم‌سازی اجزای غیرسازه‌ای برخی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان ساری اختصاص یافت و این کار با موفقیت انجام شد، در حوزه بازآفرینی شهری همکاری جدیدی را با هیات مستقلی از کشور ژاپن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به زودی هیات مستقلی از کشور ژاپن برای انجام پروژه‌های مشترک بازآفرینی شهری به ویژه در بافت‌های ارزشمند تاریخی و بافت های فرسوده به ایران می‌آیند.

خورسند توضیح داد: مقرر است تا دو کشور در زمینه بازآفرینی شهری به ویژه در بافت‌های ارزشمند تاریخی به تبادل اشتراکات بپردازند. در این مبادله اطلاعات تلاش داریم تا در هنگام بروز بلایای طبیعی، آسیب‌های کمتری متوجه بافت‌های فرسوده و ارزشمند شود.

خورسند اشتراک‌گذاری تجربیات کشور ژاپندر زمینه بازآفرینی شهری و سرمایه‌گذاری در این بخش را از جمله موضوعات مورد پیگیری دو کشور برای همکاری برشمرد.

کد خبر: ۲۶۱٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha