۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
۵۰ پرونده صنایع‌دستی استان زنجان برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا معرفی شده‌اند
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان:

۵۰ پرونده صنایع‌دستی استان زنجان برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا معرفی شده‌اند

زنجان - معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان از معرفی ۵۰ پرونده جدید صنایع‌دستی استان برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا خبر داد و گفت: در این راستا تا به امروز ۵۷ نشان ملی نیز دریافت شده است.

سیدذکریا هاشمی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در برهه کنونی باید به سمتی حرکت کنیم که وابستگی به درآمدهای نفتی را تا حد زیادی کاهش دهیم، افزود: یکی از منابع درآمدی در برهه کنونی که می‌تواند یکی از بازوان توانمند در راستای تولیدات غیرنفتی باشد، مربوط به صنایع‌دستی و جوامع مختلف است که در این زمینه ورود جدی داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شده تا فعالان حوزه صنایع‌دستی در زنجان با کم‌ترین دغدغه به فعالیت خود در این عرصه ادامه دهند، تصریح کرد: آمار حاکی از آن است که در حال حاضر ۵۵۰ واحد فعال در زمینه فروش صنایع‌دستی در استان زنجان داریم که سهم شهر زنجان از این تعداد، ۵۰۰ واحد فعال است که بی‌تردید این تعداد واحد فروش سهم ارزنده‌ای در رونق فروش صنایع‌دستی استان داشته‌اند.

این مسئول با یادآوری اینکه صنایع‌دستی زنجان از جایگاه ارزشمندی در سطح کشور برخوردار است تا به امروز ۵۷ نشان ملی را از آن خود کند، ادامه داد: فارغ از دریافت این تعداد نشان مرغوبیت کالا توسط صنایع‌دستی زنجان تا به امروز، ۵۰ پرونده صنایع‌دستی استان نیز برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا معرفی شده‌اند که قرار است در ماه‌جاری معرفی شوند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان با اشاره به اینکه ایران در زمینه دریافت نشان مرغوبیت و برتری صنایع‌دستی ـ به اذعان سازمان یونسکو ـ رتبه نخست را در منطقه از آن خود کرده است، اظهار کرد: از استان زنجان نیز قلم‌تراش چهار تیغه اثر استاد ذکریا علی‌خانی، شمعدان نقره ملیله اثر استاد علیرضا لطفی‌رضایی و قاب عکس نقره ملیله اثر استاد نقی‌رحمانی موفق به دریافت مهر اصالت شورای جهانی صنایع‌دستی شده‌اند.

هاشمی‌امیری با بیان اینکه زنجان در زمینه ملیله نیز توسط استاد صنعتگر محسن یزدان‌شناس حائز مهر اصالت یونسکو شده است، خاطرنشان کرد: بی‌تردید توجه به صنایع‌دستی استان و رفع دغدغه‌های فعالانی که در این عرصه حضور دارند، می‌تواند جایگاه صنایع‌دستی زنجان را ارتقا دهد.

کد خبر: ۲٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha