۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
صدور ویزای بلند مدت ترکمنستان برای تجار و رانندگان ایرانی 
رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی گرگان خبر داد

صدور ویزای بلند مدت ترکمنستان برای تجار و رانندگان ایرانی 

گرگان- رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق گرگان گفت: طی مذاکرات انجام شده مقرر شد لیستی از تجار و رانندگان ایرانی به وزارت امور خارجه ترکمنستان برای صدور ویزای بلند مدت ارائه شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رحمان قره باش دوشنبه در جلسه کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق گرگان اظهار کرد: کشور ترکمنستان بسیار برای استان گلستان حائز اهمیت است اما نامهربانی هایی از سوی این همسایه شرقی ایران رخ می دهد که حاصل تصمیمات عجولانه آنها بوده و باعث ایجاد دردسر می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق گرگان افزود: در پی نشست های اخیر با این کشور، بستر های خوبی در حال ایجاد شدن است و بنده بسیار به بهبود شرایط امیدوار هستم.

وی در ادامه بیان کرد: سالهاست در حال مذاکره درباره مسئله ویزای تجار و رانندگان ایرانی با کشور ترکمنستان هستیم و در نهایت اخیرا به این نتیجه رسیدیم که لیستی از اسامی تجار و رانندگان تهیه و به وزارت امور خارجه این کشور برای صدور ویزای طویل مدت ارائه کنیم.

وی با اشاره به هزینه های ارزی و ریالی گفت: هزینه های ارزی و ریالی از تاجر دریافت می شود که تبعاتی مانند افزایش قیمت تمام شده کالا به دنبال دارد.

قره باش گفت: هیچ کشوری عهدی با ایران نبسته که لزوما کالای ایرانی بخرد لذا زمانی که قیمت کالا افزایش پیدا کند مشتری کالای ایرانی به خرید از دیگر رقبا ترغیب می شود.

وی با اشاره به اینکه قاعده اقتصاد شامل هزینه و فرصت است، بیان کرد: حکمران وظیفه دارد فرصت ایجاد کند و در ازای آن از بخش خصوصی مالیات اخذ می کند.

وی با اشاره به عدم فعالیت بخش خصوصی در سال های اخیر به دلیل همه گیری بیماری کرونا، افزود: تجارت تنها یکسال است که از سر گرفته شده اما مالیات بخش خصوصی از یک به چهار رسیده لذا رشد قیمت کالا، تبعات این افزایش مالیات است.

وی اضافه کرد: این شرایط سبب می شود نرخ اجناس صادراتی با قیمت های رقابتی بازار همخوانی نداشته و پس از گذشت مدتی کوتاه از بازار رقابتی خارج و مشتری های خود را از دست دهد.

کد خبر: ۲۶۰٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha