۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
راه اندازی خطوط جدید برای تولید انواع اسپری های بینی؛ ایران دارو با ۱۷۰ محصول در صدر رفع نیاز دارویی
مسئول فنی ایران دارو در گفتگو با بازار مطرح کرد

راه اندازی خطوط جدید برای تولید انواع اسپری های بینی؛ ایران دارو با ۱۷۰ محصول در صدر رفع نیاز دارویی

ارزانی مسئول فنی شرکت داروسازی ایران دارو گفت: ایران دارو با تولید ۱۷۰ محصول و برنامه راه اندازی خطوط جدید دارویی از جمله تولید حداقل ۲۰ اسپری بینی مورد نیاز، همچنان در صدر رفع نیاز دارویی کشور است.

بازار؛ گروه صنعت: شرکت داروسازی ایران دارو امسال با ۱۷۰ پروانه محصول، توانسته طی مدت ۱۰ ماه ۴۲۹ میلیارد تومان فروش را به ثبت برساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد رشد را نشان می دهد. این شرکت داروسازی که در حدود ۶۰ سال فعالیت دارد، از گذشته تاکنون موفق شده کشور را در حوزه های مختلف دارویی و مکمل ها از واردات بی نیاز و نیاز داخلی را تامین کند.

در حال حاضر نیز عمده محصولات ایران دارو در گروه داروهای ضد درد، قلبی و عروقی، گوارشی، مکمل ها و ویتامین ها، مغز و اعصاب، پوستی، خواب، آلرژی، تنفسی، دیابت، عفونی، کلیه و مجاری ادراری و گیاهی قرار دارد و همچنان نیز واحد تحقیق و توسعه آن در حال افزایش داروهای این گروه ها است. در رابطه با فعالیت های این شرکت، علیرضا ارزانی مسئول فنی شرکت داروسازی ایران دارو در گفت و گو با بازار توضیح می دهد:

* ایران دارو با چندین دهه فعالیت داروسازی برنامه هایی را برای کمک به صنعت دارو و درمان کشور اجرایی کرده است؟

ایران دارو از سال ۱۳۴۲ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۶۳ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد بازار بورس شد و تحت عنوان شرکت داروسازی ایران دارو به فعالیت خود ادامه داد. در حال حاضر این شرکت ۱۷۰ پروانه دارو دارد که شامل محصولات متنوع و گسترده دارویی و انواع مکمل ها می شود.

شرکت ایران دارو در طول بیماری کرونا، همچون گذشته توانست تعدادی از محصولاتی که مورد نیاز را تولید کند. این شرکت قرص ویتامین ث، ساشه موکوسیل را به عنوان ۲ داروی پر مصرف در این دوره را به بازار ارائه کرد. همچنین در این بازده زمانی داروی فاموتیدین ۴۰ را هم تولید کرد که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.

* بفرمایید ایران دارو در تازه ترین برنامه های توسعه ای خود به دنبال چیست؟

در حال حاضر ایران دارو به دنبال گسترش خطوط تولید خود است. همانطور که اشاره کردم این شرکت حدود ۱۷۰ محصول تولید می کند که در سال ۱۳۹۸ تعدادی از محصولات جدید این شرکت وارد از جمله ماینوکسیدیل و ساشه مگنوسولو وارد بازار شد.

ایران دارو محصولات جدیدی را در سبد محصولی خود دارد که فقط مختص به این شرکت است

اکنون نیز ایران دارو محصولات جدیدی را در سبد محصولی خود دارد که فقط مختص به این شرکت است. این محصولات نیز شامل کرم زایلوترا با تتراکایین و لیدوکایین هفت درصد می شود که به عنوان بی حس کننده موضعی کاربرد دارد و بسیار پرمصرف است.

علاوه بر این کرم فوزیدیک اسید نیز تحت نام تجاری فوزیرم به بازار عرضه شده که یک کرم آنتی باکتریال است و در درمان عفونت های ناشی از بیماری های باکتری بسیار موثر است.

* بخشی از سبد محصولی ایران دارو به مکمل ها و ویتامین ها اختصاص یافته، در این حوزه چه محصولات جدیدی را قرار است به بازار عرضه کنید؟

در حال حاضر در خطوط شرکت ایران دارو، واحد تحقیق و توسعه محصولات دیگری نیز در برنامه تولید دارد که شامل مکمل هایی که بسیار پرمصرف و نیاز بازار هستند می شود این مکمل ها نیز شامل ساشه سیترومول و ساشه مگنوسولو می شود که به زودی به به بازار عرضه خواهد شد.

در مورد محصولات جدید مکمل نیز ما تعدادی از محصولات را قرار است به بازار عرضه کنیم که شامل امگای انتریک کوتد که در بازار تاکنون وجود نداشته و همچنین قرص نوروبیون و ساشه سیتروپرا نیز تولید خواهند شد.

* ایران دارو برای سال ۱۴۰۳ چه برنامه ای دارد؟

این شرکت داروسازی برای سال ۱۴۰۳ نیز برنامه تولید محصولات جدید را برای سبد محصولی خود در دست دارد که یکی از آن ها ایجاد خطوط تولید و بازسازی برخی از خطوط است. همچنین شرکت دریافت گواهی جی ام پی را دنبال می کند و برنامه بازسازی و ایجاد خطوط جدید در همین راستا است.

خط جدید ایران دارو مختص به خط نازال استریپ است که محصولات اسپری بینی را تولید خواهد کرد و حدود ۲۰ محصول برای این خط پیش بینی شده است

خط جدید نیز مختص به خط نازال استریپ است که محصولات اسپری بینی را تولید خواهد کرد و حدود ۲۰ محصول برای این خط پیش بینی شده که نیاز دارویی کشور را در این حوزه نیز مرتفع خواهد کرد.

کد خبر: ۲۶۰٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha