۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
قرارداد بزرگ آرامکو و دراگوس آلمان برای تامین امنیت سایبری عربستان

قرارداد بزرگ آرامکو و دراگوس آلمان برای تامین امنیت سایبری عربستان

شرکت نفت آرامکو عربستان سعودی از امضای تفاهمنامه مشترک با شرکت بزرگ امنیت سایبری دراگوس آلمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت نفت آرامکو عربستان سعودی از امضای تفاهمنامه مشترک با شرکت بزرگ امنیت سایبری دراگوس آلمان خبر داد.

به گفته آرامکو، دراگوس قرار است تامین امنیت سایبری تمامی زیرساخت های نفتی و دارایی های این شرکت به علاوه برخی بخش های مالی و زیرساختی دولت عربستان را بر عهده بگیرد. همچنین مدیریت امنیت و تجهیزات نرم افزاری مورد نیاز برای زنجیره تامین آرامکو نیز به دراگوس سپرده خواهد شد.

به گفته آرامکو، با توجه به کلیات سند توسعه ۲۰۳۰ عربستان سعودی و تمرکز ریاض بر تنوع بخشی به اقتصاد و حرکت به اقتصاد دیجیتال، دراگوس قرار است به عنوان بخش دیگری از این تفاهمنامه، به تامین امنیت و فراهم آرودن زیرساخت های لازم برای طرح های کلان دولت عربستان در این زمینه بپردازد.

دراگوس همچنین قرار است به همکاری دولت عربستان، اقدام به تاسیس آکادمی آموزشی برای کارکنان بخش سایبری آرامکو نماید. «احمد خویتر» مدیر اجرایی بخش فناوری اطلاعات و نوآوری آرامکو در خصوص این پروژه بزرگ گفت: پروژه مشترک ما با دراگوس در خدمت تسریع اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ کشورمان برای تقویت روابط اقتصادی با شرکای جهانی و پیشبرد اقتصاد دیجیتال ما خواهد بود.

وی همچنین افزود: امنیت سایبری برای سیستم‌های صنعتی کلید تحقق تعهد آرامکو برای خدمت به جمعیت رو به رشد جهانی و حفظ سیاره ما از طریق میراث و منابع جایگزین انرژی است.

کد خبر: ۲۶۰٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha